McDonald's
Mainonta

Eurobestien finalistit julki – McDrip ihastuttaa edelleen

21.11.2023 16:31
Mikko Perttunen
TBWA/Helsinki on ehdolla kahdella työllä.

Mainontaa ja markkinointiviestintää palkitsevan Eurobestin finalistit on julkaistu. Suomalaisiakin kampanjoita kisaan mahtui mukaan muutamia.

Jo useasti palkittu, McDonald’sin ja DDB Helsingin McDrip-kampanja kamppailee voitosta Brand Experience & Activation -sarjassa kategorioissa Customer Retail / In-Store Experience ja Sponsorship & Brand Partnerships. Lisäksi McDrip on ehdolla Design-sarjassa kategoriassa Consumer durables.

Lue myös: Nord DDB Helsingin ja McDonaldsin McDrip-kampanjalle hopealeijona Cannesissa: ”Hopea jättää parantamisen varaa”

Fishheartin kalatieinnovaatio Fortumin Leppikosken padolle on ehdolla Creative Data -sarjan Creative Data Collection & Research -kategoriassa, Creative Strategy -sarjan Strategic Transformation -kategoriassa ja Innovation-sarjan Applied Innovation -kategoriassa. Hankkeen viestinnästä on vastannut TBWA\Helsinki.

Hasan & Partnersin World’s Toughest Fixille suunnittelema kampanja on ehdolla Creative Strategy -sarjassa kategoriassa Challenger Brand Strategy.

Kansainvälisen solidaarisuusjärjestön ja United Imaginationsin HERitage-vetoomus, jossa järjestö hakee naisen sukuelimelle Unescon maailmanperintökohteen asemaa suojelutoimena silpomista vastaan, on ehdolla Creative Strategy -sarjassa kategoriassa Breakthrough on a Budget.

Metacoren Merge Mansion -pelisarjan kampanjat ovat ehdolla kahdessa sarjassa. Unlocking Merge Mansion on ehdolla Entertainment-sarjan Talent: Digital & Social- ja Community Management / Social Engagement -kategorioissa sekä A Twisted Game -kampanja Film-sarjan Media / Entertainment -kategoriassa. Kampanjoiden takana on Reaktor Helsinki.

Lue myös: Tulikuuma Hollywood-tähti antoi kasvonsa suomalaisen peliyhtiön kampanjalle

TBWA:n suunnittelema Mannerheimin Lastensuojeluliiton ulkomainoskampanja, jossa havainnollistetaan, mihin kaikkeen haitalliseen sisältöön lapset voivat törmätä verkossa, on ehdolla Outdoor-sarjassa kategoriassa Animated Digital Screens.

CMI – Martti Ahtisaari Peace Foundationin Avaimet rauhaan -kampanja on puolestaan finalistina PR-sarjan kategorioissa Not-for-profit / Charity / Government ja Integrated Campaign led by PR.

Korjattu 22.11. klo 10.33: Tarkennettu Fishheartin, Fortumin ja TBWA\Helsingin rooleja ehdolla olevassa työssä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)