Anna Korhonen
Brändit

Äitipiirin perustaja Anna Korhonen kehitti innovatiivisen palvelun lisäämään äitien hyvinvointia

28.5.2021 15:00
Toni Rajamäki
Äiteys on tänä päivänä trendikästä, sanoo Anna Korhonen.

Äideille suunnatun yhteisön Äitipiirin omistaja Anna Korhonen on pyörittänyt yritystään parin vuoden ajan ja kehittänyt brändin liiketoimintaan jatkuvasti.

Aluksi Korhonen halusi luoda omasta tarpeestaan yhteisön, jossa äidit voivat tukea toisiaan. Niinpä Äitipiiristä syntyi media, jossa on äiteyteen liittyviä blogeja, ja lisäksi yritys järjestää aktiivisesti tapahtumia yhteistyökumppaniensa kanssa tavoitteenaan lisätä äitien hyvinvointia. Tänä vuonna yritys lanseerasi oman korumallistonsa, jonka tuotteita on myyty aina Pohjois-Amerikkaan asti.

Nyt Äitipiiri on ottanut seuraavan loikkansa ja luonut täysin uudenlaisen verkkopalvelun, jonka tavoite on sama kuin koko Äitipiirin: nostaa äidit keskiöön, lisätä heidän hyvinvointiaan ja hemmotella heitä.

Äitipiirin uusin aluevaltaus on verkkokauppa, jossa myydään palveluja vain ja ainoastaan äideille ja perheille. Vastaavanlaista ei löytynyt aiemmin Suomesta.

– Haluamme yhdistää äidit ja palveluntarjoajat tuomalla äideille suunnatut palvelut samalle alustalle. Palvelun tarkoituksena on tukea äitien kokonaisvaltaista hyvinvointia, Korhonen kertoo.

Kokonaisvaltaisella hyvinvoinnilla Korhonen tarkoittaa niin fyysistä kuin henkistä hyvinvointia. Tällä hetkellä verkkokaupasta voi ostaa muun muassa Sleepyn unikonsultointipalveluja. Juuri avatun verkkokaupan valikoima kasvaa kuukausi kuukaudelta,  ja esimerkiksi kesäkuussa valikoimaan ilmestyy eräs huippusuosittu suomalaisbrändi.

– Vuoden loppuun mennessä toivoisin valikoimasta löytyvän 50 erilaista brändiä. Yritykset ovat olleet todella kiinnostuneita alustaratkaisustamme, Korhonen sanoo.

Korhosella on ollut alusta lähtien selvää, että hän haluaa tarjota äideille vain parasta. Siksi tuotevalikoimaan tulevat brändit valitaan tarkasti.

– Äitipiirille tärkeitä arvoja ovat muun muassa vastuullisuus ja ekologisuus, ja valikoimaan tulevilta brändeiltä halutaan samanlaisia arvoja. Otamme mukaan vain kotimaisia palveluita, jotka ovat laadukkaita ja turvallisia.

Korhosen mukaan tulevaisuudessa Äitipiirin alustan palveluista puolet on digitaalisia tuotteita ja puolet fyysisiä.

Seuraavaksi edessä tunnettuuden lisääminen

Verkkokauppa on vasta alkutekijöissään, ja Korhonen sanookin, että nyt yrityksessä keskitytään vahvasti markkinointiin. Äitipiirin brändi on tunnettu pääkaupunkiseudulla, mutta nyt brändi haluaa tulla tunnetuksi koko Suomessa.

Tähän mennessä Äitipiirin tärkein viestintäkanava on ollut Instagram, jossa yrityksellä on yli 3000 seuraajaa.

– Rakennamme koko ajan näkyvyyttämme näyttävästi eri medioissa. Some on varmasti jatkossakin tärkeä kanava, mutta nyt panostamme myös maksettuun hakukonemainontaan.

Yhtenä tärkeänä brändinrakennuskeinona on ollut Äitipiirin tapahtumat, joita järjestetään korona-aikana digitaalisesti. Näin mukaan on päässyt osallistujia ympäri Suomen aina Rovaniemeltä lähtien, Korhonen sanoo.

– Kun äidit ovat osallistuneet tapahtumiimme ja ehkä ostaneet korujamme, he ovat huomanneet, että olemme luotettava, vastuullinen ja laadukas brändi.

Brändinrakennuksessa auttaa myös tuotevalikoiman tarkat kriteerit. Tarjoaamaan pääsee vain hyvät ja laadukkaat palvelut, jotka parantavat automaattisesti mielikuvaa verkkokaupasta.

Korhonen uskoo, että Äitipiirin hyvinvointialustan potentiaali on valtava, sillä äiteys ja siihen liittyvät asiat ovat tämän päivän trendi.

– Se on kasvava markkina. Erilaiset vaikuttajat saavat lapsia, ja he tuovat äiteyttä vahvasti esiin ja inspiroivat muita. Nykypäivän äidit ovat moderneja, ja heitä kiinnostaa vastuulliset palvelut ja se, mihin kulutetaan, Korhonen sanoo.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)