Henry & Co. / Unsplash
Brändit

Adidas julkaisi ensimmäisen uuden tuotelinjan 50 vuoteen

7.2.2023 8:02
Mikko Perttunen
Avauskampanjan kärkinimeksi nostettiin parikymppinen kauhukomediatähti.

Adidas julkaisi helmikuun alussa Performance- ja Originals -tuotelinjojensa rinnalle Sportswear-sarjan – ensimmäisen uuden tuotelinjan viiteenkymmeneen vuoteen. Adidas kuvaa uutta linjaa arkiasusteiksi, joissa on kuitenkin hyödynnetty myös viimeisintä urheiluvaateteknologiaa.

Sportswear-linja tulee kauppoihin maailmanlaajuisesti torstaina.

Liikevaihto vuonna 2021 oli noin 21 miljardia euroa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Uuden tuotelinjan All That You Are -kampanjan ensimmäinen suuri mainoskasvo on näyttelijä Jenna Ortega, joka on ehkä parhaiten tunnettu Wednesday Addamsin nimiroolista Netflixin kauhukomediasarjassa. Ortega on myös suosittu sometähti.

Adidas on kansainvälinen vaate- ja urheiluvälinejätti, jonka liikevaihto vuonna 2021 oli noin 21 miljardia euroa. Viime vuonna yritys oli otsikoissa muu muassa siitä, että se lopetti yhteistyönsä Kanye Westin kanssa tämän antisemitististen mielipiteiden takia. Päätös tuli maksamaan Adidakselle tiettävästi yli 200 miljoonaa euroa.