MarkkinointiUutiset
MarkkinointiUutiset
Uusimmat
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Etusivu
Media
Ilmiöt
Luovuus
Näkökulma
Digitaalisuus
Brändit
Toimistot
Mainonta
Tekijät
Ota yhteyttä
Tietosuojaseloste
Artikkelit joiden aihe on
Suurennuslasijutut
Brändit
🔍 Miksi leipäbrändi haluaa ottaa kantaa? Reissumies on nähty tummaihoisena, päihdekuntoutujana ja maski kasvoillaan – eikä se ole vastuullisuuspesua, sanoo brändivastaava
Reissumies aikoo jatkaa kannanottojaan yhteiskunnallisten asioiden puolesta ostoboikottiuhkauksista huolimatta, sanoo brändistä vastaava Ari Ahola.
Iina Kansonen
Digitaalisuus
🔍 Suuri datamäärä huolestuttaa verkkokauppojen päälliköitä – Pahimmillaan moni heittää rahaa hukkaan, sanoo Supermetricsin Mikael Thuneberg
67 prosenttia verkkokauppapäälliköistä kertoo, että kerättyä dataa ei välttämättä pystytä analysoimaan ollenkaan, selviää datankeruutyökalun kehittäneen Supermetricsin Iso-Britanniassa teettämästä kyselystä.
Iina Kansonen
Toimistot
🔍 Moni tekee markkinointialan harjoittelun palkattomana: ”Sain palkkaa vasta, kun työnantaja koki minun olevan hyödyllinen”
MarkkinointiUutiset selvitti verkkokyselyssä markkinointialan harjoittelijoiden kokemuksia. Yli puolet kertoo työllistyneensä harjoittelupaikkaansa.
Iina Kansonen
Toimistot
🔍 ”Susta ei taida olla tälle alalle”, sanottiin työtaakan alle luhistumaisillaan olevalle harjoittelijalle – MU selvitti alan harjoittelukäytäntöjä
MarkkinointiUutiset selvitti verkkokyselyssä markkinointialan harjoittelijoiden kokemuksia. ”Kenenkään ei pitäisi harjoittelun takia järkyttyä, että onko tämä ala oikeasti tällainen”, asiantuntija sanoo.
Iina Kansonen
Luovuus
🔍 Christine Göösin, 35, ura vei promoottorista brändijohtajaksi New Yorkiin: ”Suomalaisten toimistojen kannattaisi myydä osaamistaan kansainvälisesti”
Christine Göös kannustaa suomalaisia luomaan rohkeasti kansainvälistä uraa. ”Jos mulla olisi markkinointitoimisto Suomessa, pyrkisin myymään tuotettani ulkomaille”, Göös sanoo.
Iina Kansonen
Toimistot
🔍 Måndag toivoo yritysten välille entistä enemmän yhteistyötä vastuullisuuspesun kitkemiseksi
Yrityksen menestyksen ainoa mittari ei saa olla tulos, vaan myös se, millaisen positiivisen vaikutuksen yritys on tehnyt yhteiskuntaan, sanoo Arto Sivonen.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 Markkinointialan rekrytointikäytännöt saavat moitteita asiantuntijalta: palkoista ei puhuta, rekrytointeihin ei valmistauduta, talon sisäinen osaaminen unohdetaan…
Jo pienet muutokset mahdollistaisivat paremmat ja onnistuneemmat rekrytointiprosessit alalla, sanoo Sanna-Kaisa Koivisto.
Iina Kansonen
Luovuus
🔍 Viljami Pelli, 22, peräänkuuluttaa ymmärrystä nuorille markkinoinnin kuluttajille ja tekijöille: ”Nuoret haluavat nähdä aitoutta ja sanovat liian herkästi kyllä kaikkeen”
Graafikkona työskentelevä Pelli toivoo, että toimistoissa tehtäisiin töitä merkityksellisyys eikä palkinnot edellä.
Iina Kansonen
Brändit
🔍 Sinituote lanseerasi täysin uudenlaisen tuotteen, jota kuluttajatkin innostuivat markkinoimaan: ”Syy tuotteen kehittämiseen oli puhtaasti ekologinen”
Sinituotteella on laskettu, että uuden puhdistusainetabletin ansiosta pesuainekuljetusten hiilijalanjälki pienenee 98,7 prosenttia ja kertakäyttöisiä suihkepulloja ei tarvita enää laisinkaan.
Iina Kansonen
Luovuus
MarkkinointiUutisten 10 luetuinta juttua vuonna 2022
Marianne Lehikoisen tarina nousi MarkkinointiUutisten kaikkien aikojen luetuimmaksi jutuksi. Myös Jyrki Poutasen urasiirto kiinnosti ja keräsi hulppean lukijamäärän.
Toimitus
Luovuus
🔍 Miksi markkinoijasta tulee kirjailija? Tommi Laiho, Elina Backman ja Jukka Hakala kertovat
Tommi Laiho ja Elina Backman kirjoittavat dekkareita, Jukka Hakala julkaisi juuri markkinointimaailmaan sijoittuvan romaanin. Mikä saa markkinointialan ammattilaisen ryhtymään kirjailijaksi?
Iina Kansonen
Mainonta
🔍 Patagonialle kyytiä, Valiolle kiitosta – näille brändeille tuore Viherpesuopas ja sen tekijät jakavat kritiikkiä ja tunnustusta
Iso osa yritysten vastuullisuusviestinnästä on hyvesignalointia, liioittelua tai viherpesua, sanovat Antti Isokangas ja Jani Niipola. He kehottavat yrityksiä vuoropuheluun aktivistien kanssa.
Iina Kansonen
Toimistot
🔍 Vuoden viestintäkonsultti kannustaa puhumaan samaa kieltä johdon kanssa: ”Markkinointitoimenpiteitä ei voi perustella sillä, että tämä on saatanan hyvä idea”
Netprofilen strategiajohtaja ja osakas Jirimiko Oranen muistuttaa, että markkinoinnissa ja viestinnässä on lopulta kyse yksinkertaisesta, inhimillisestä psykologiasta.
Iina Kansonen
Brändit
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut huhtikuussa
Marica Thorénin kolumni, Hansdotterin ja Petri Materon yhteistyö sekä Suomen viime vuosien vaikuttavimmat kampanjat kiinnostivat lukijoita huhtikuussa.
Toimitus
Luovuus
🔍 MacWellin perustaja Toni Lähde keikkaili Daruden kanssa ja sai Los Angelesissa nenän eteensä levytyssopimuksen, mutta yksi oivallus johdatti hänet brändien rakentamisen pariin
Diilistä tuttu Toni Lähde haaveili nuorena urasta jalkapallon tai piirtämisen parissa. Myöhemmin kuvioihin astui musiikki, jossa hän menestyi erinomaisesti, mutta lopulta tie vei markkinoinnin pariin.
Toni Rajamäki
Brändit
🔍 Lue täältä MarkkinointiUutisten alkuvuoden suurennuslasijutut
Tänä vuonna MarkkinointiUutiset on kirjoittanut muun muassa siitä, kuinka ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti ja miksi Riku Vassinen päätti siirtyä Hasan & Partnersin toimitusjohtajaksi.
Toimitus
Luovuus
🔍 Tätä on markkinointityö tulevaisuudessa: toimistot valtaavat Mood & Empathy Manager, Head of Bot Creative ja Machine & People Ethics Manager
Erillisten markkinointiosastojen aika saattaa olla pian ohi, sanoo Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun markkinoinnin laitoksella toimiva tutkijatohtori Juho-Petteri Huhtala.
Iina Kansonen
Brändit
🔍 Elina Koivisto selvitti datan avulla, kuinka vaikuttavia Suomen vastuullisimmaksi äänestetyt brändit tosiasiassa ovat: ”Mielikuvat eivät aina vastaa todellisuutta”
Yritysten ja brändien vastuullisuutta ei voi mitata kuluttajien mielikuvilla, Upright Projectin markkinointijohtaja Elina Koivisto muistuttaa.
Iina Kansonen
Brändit
🔍 Roosa nauha rikkoo joka vuosi ennätyksiä – markkinointipäällikkö paljastaa, miten menestys on syntynyt
Muun muassa panostus brändiin ja rohkea uudistuminen ovat siivittäneet Roosa nauha -kampanjaa menestykseen, kertoo Syöpäsäätiön markkinointipäällikkö Anu Koikkalainen.
Minna Lehto
Toimistot
🔍 Riku Vassinen kertoo, miksi hän jätti maailman arvostetuimpiin toimistoverkostoihin kuuluvan Ogilvyn ja hyppäsi Hasan & Partnersin toimitusjohtajaksi
Vassinen ehti työskennellä ulkomailla yli kymmenen vuotta. Ennen Keniaa ja Ogilvya hän keräsi kokemusta Singaporesta R/GA:n ja J. Walter Thompson Worldwiden leivistä.
Toni Rajamäki
Ilmiöt
🔍 Kati Riikonen on menestyvä johtaja, jolla on tärkeä viesti johtajuudesta haaveileville naisille
”Minusta ei tullut johtajaa vahingossa”, sanoo Telian Finlandin Online-, markkinointi- ja analytiikkajohtaja Kati Riikonen, joka aloitti uransa tiiminsä toisena ja nuorimpana naisena.
Iina Kansonen
Ilmiöt
🔍 Julia Kaukinen keksi yritysidean, jolle naurettiin – tammikuussa hänen myyntinsä oli jo yli 20 000 euroa
Ansioluettelo on mainos, muistuttaa yritysjohdon urakonsulttina työskentelevä Julia Kaukinen. Yrittäjyyden alussa hän kohtasi epäilyjä, mutta nykyään hänen palveluihinsa jonotetaan.
Minna Lehto
Brändit
🔍 Suomalainen Singa aikoo tehdä karaokelle saman kuin Netflix teki elokuville – eikä siinä onnistuminen vaadi poppaskonsteja
“Olemme rakentaneet kokonaisen ekosysteemin karaoken ympärille mullistaen laulamisen sekä kotisohvilla että ravintoloissa”, sanoo Singan markkinointijohtaja Jouni Pesola.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Ympäristöväittämistä tuli myyntivaltti, ja Kilpailu- ja kuluttajavirasto joutuu yhä useammin puuttumaan niihin – tästä syystä Arla sai huomautuksen
Kilpailu- ja kuluttajavirastossa valitaan valvonnan kohteita muun muassa kuluttajien ilmoitusten perusteella. ”Ilmoitukset ovat vain jäävuoren huippu kaikesta, mitä markkinoilla tapahtuu”, asiantuntija sanoo.
Iina Kansonen
Brändit
🔍 Schibsted Suomi aloitti historiallisen markkinointikampanjan, jolla halutaan kertoa yhtiön brändien poikkeuksellisista mainostamismahdollisuuksista
Schibsted on valtava kansainvälinen konserni, mutta yhtiötä ei tunneta Suomessa kovin hyvin – ainakaan vielä.
Toni Rajamäki
Mainonta
🔍 Vastuullisuusjohtaja Niklas Kaskeala toivoo toimistoilta kannanottoja: ”Ei ole järkeä edistää fossiilisten polttoaineiden käyttöä mainonnalla”
Niklas Kaskeala kehottaa mainos- ja viestintätoimistoja miettimään omaa rooliaan ilmastokriisissä. Hänen mielestään fossiilimainonta tulisi kieltää kokonaan.
Minna Lehto
Ilmiöt
Nämä olivat MarkkinointiUutisten luetuimmat jutut tammikuussa
Muun muassa vastuuttomien eläinkuvien käyttö markkinoinnissa ja Eka Ruolan haastattelu kiinnostivat lukijoita tammikuussa.
Toni Rajamäki
Digitaalisuus
🔍 Katja Presnal teki yhteistyötä Disneyn kaltaisten jättien kanssa, kunnes sai tarpeekseen vaikuttajamarkkinoinnista: "Suurin osa tekemisestä on epäaitoa"
Vaikuttajamarkkinointi on Suomessa vielä lapsenkengissä, sanoo markkinointistrategi Katja Presnal, joka toivoo vaikuttajayhteistöihin strategisuutta, mielikuvitusta ja pitkäjänteisyyttä.
Minna Lehto
Tilaa uutiskirje
Saat viikoittaisen koosteen tärkeimmistä uutisista suoraan mailiisi.
Kyllä, Haluan liittyä MarkkinointiUutisten sähköpostilistalle.
Tietosuoja- ja rekisteriselosteen löydät
täältä
.
Kiitos! Lähetys onnistui, käythän vielä hyväksymässä tilauksen sähköpostissasi.
Hups! Jotain meni pieleen - jos ongelma ei poistu, olethan yhteydessä niin korjaamme sen.