Wolt
Brändit

Woltista voi pian tilata Olavi Uusivirran yksityiskeikan – ravintola-alan teknologiabrändi kasvattaa valikoimaansa aktiivisesti

21.4.2021 11:00
Toni Rajamäki
Wolt lanseeraa uuden konseptin, jonka uskotaan osoittautuvan huippusuosituksi.

Maailman suurin tapahtumajärjestäjä Live Nation ja suomalainen ravintolaruoan kotiinkuljetuksesta tunnettu teknologiabrändi Wolt ovat solmineet yhteistyösopimuksen, joka tekee Woltin valikoimasta entistä monipuolisemman. Aiemmin pelkästään ruoan kotiinkuljetuksiin keskittyneessä Woltissa on voinut jo pitkään tilata muitakin tuotteita, ja nyt valikoimaan tulee livemusiikki.

Wolt ja Live Nation tiedottavat, että Woltin sovelluksessa ja verkkosivuilla voi tilata 22. huhtikuuta alkaen huippuartisti Olavi Uusivirran yksityiskeikan. Uudessa konseptissa on otettu huomioon koronatilanne, sillä ulkoilmassa järjestettävillä keikoilla saa olla enintään kuusi henkilöä artistin ja teknikon lisäksi.

Uusi tuote on myynnissä vain Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla. Yksityiskeikkojen hinnat alkavat 600 eurosta.

Woltin Suomen-maajohtaja Henrik Pankakoski kertoo MarkkinointiUutisille, että livekeikoilla uskotaan olevan suuri kysyntä. Siksi palvelun odotetaan jäävän pysyväksi.

– Uskomme, että livekeikoille on suurta kysyntää. Pitkään jatkunut koronatilanne on lisännyt ihmisten kaipuuta elävän musiikin pariin. Nyt ihmiset voivat tilata Olavi Uusivirran kaltaisen huippuartistin kotipihalleen koronaturvallisesti. Näemme, että tällainen mahdollisuus kiinnostaa tällä hetkellä monia.

Keikat järjestetään 7.-9. toukokuuta. Uusivirran jälkeen tarjontaan tulee muita artisteja.

– Lanseeramme uuden konseptin Uusivirran kanssa, mutta pian Woltin kautta voi tilata muitakin artisteja. Näemme tässä ehdottomasti potentiaalia pysyväksi palveluksi. Koronatilanteen helpottaessa palvelua voidaan räätälöidä myös esimerkiksi suuremmille ryhmille sopivaksi. Loppukädessä asiakkaat ja artistit päättävät, jäävätkö tällaiset livekeikat pysyväksi osaksi Woltin tarjoamaa, Pankakoski muistuttaa.

Wolt muuttuu koko ajan kokonaisvaltaisemmaksi toimijaksi, jonka brändi ei ole enää tunnettu pelkästään ruokakuljetuksista. Pankakosken mukaan Woltilla on tällä hetkellä useita verkkoja vesillä, mutta panostuksia tehdään etenkin vähittäiskaupan saralla.

–  Tavoitteenamme on helpottaa asiakkaidemme arkea mahdollisimman monessa eri tilanteessa. Panostamme vähittäiskaupan tarjonnan laajentamiseen vahvasti, ja pyrimme saamaan kattavan valikoiman tuotteita ja palveluja yhä useampaan kaupunkiin.

– Uusia kumppaneita tuodaan alustalle jatkuvasti. Vastikään olemme esimerkiksi laajentaneet yhteistyötämme Iittalan kanssa avaamalla kolme uutta myymälää Helsinkiin, Turkuun ja Tampereelle. Vähittäiskaupan puolelta Woltin valikoimaan on pian tulossa esimerkiksi lukuisia juhlatarvikeliikkeitä, joista voi tilata vappupallot kotiovelle. Woltissa on jo noin 40 kukkakauppaa, ja määrä tulee kasvamaan äitienpäivää kohti. Keskusteluja käydään tällä hetkellä moneen suuntaan, joten uudenlaisia tuotteita on varmasti tulossa valikoimaan tulevien viikkojen aikana, Pankakoski sanoo.

Wolt menee tällä hetkellä lujaa eteenpäin. Alkuvuodesta yhtiö kertoi keränneensä 440 miljoonan euron rahoituksen, jonka avulla nuori suomalaisyritys jatkaa kansainvälistymistään ja valmistelee pörssilistautumista.

Lue myös:

Ennätysrahoituksen keränneen Woltin salaisuus on erityisen tehokas markkinointi – näin sitä tehdään

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)