Leonie Wise / Unsplash
Myynti

Viidesosa suomalaisista tekee kuukausittain ruokaostoksia verkossa – tapa yleistyy erityisesti nuorissa ikäluokissa

15.11.2023 8:10
Mikko Perttunen
Suomessa ollaan vielä Ruotsia jäljessä.

Ruoan verkko-ostosten suosio on kasvanut Suomessa. Heinä-syyskuussa toteutetusta Klarnan Shopping Pulse -kuluttajatutkimuksesta selviää, että 20 prosenttia suomalaisista kertoo tehneensä ruokaostoksia verkossa edeltävän kuukauden aikana. Tämä tarkoittaa neljän prosenttiyksikön kasvua vuoden 2021 toiselta vuosineljännekseltä.

Suomessa eniten ruokaostoksia verkossa tekivät nuoremmat sukupolvet: Z-sukupolvesta 21 prosenttia ja millenniaaleista jopa 27 prosenttia kertoo tehneensä ruokaostoksia verkossa viimeisen kuukauden aikana.

Yhdysvalloissa 40 prosenttia kaikista vastaajista kertoo tehneensä ruokaostoksia verkossa viimeisen kuukauden aikana. Myös Ruotsissa ollaan Suomea edellä. Ruotsalaisista joka neljäs kertoo tehneensä ruoan verkko-ostoksia viimeisen kuukauden aikana.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)