Ilmiöt

Tutkimus: Yrityspodcasteja ei hyödynnetä tarpeeksi brändin rakentamisessa, vaikka monet yrityspäättäjät kokevat niiden vaikuttavan positiivisesti kaupalliseen kiinnostukseen

Podcastit ovat tehokas viestintäkanava asiakkaiden ja sidosryhmien suuntaan.
Kuva:
Unsplash/Soundtrap
Tutkimus: Yrityspodcasteja ei hyödynnetä tarpeeksi brändin rakentamisessa, vaikka monet yrityspäättäjät kokevat niiden vaikuttavan positiivisesti kaupalliseen kiinnostukseen

Bonfire Agencyn ja Taloustutkimuksen tekemän tutkimuksen mukaan yrityspodcastit ovat alihyödynnetty markkinointikeino brändin rakentamisessa. Tutkimuksesta selviää, että podcastit ovat tehokas viestintäkanava asiakkaiden ja sidosryhmien suuntaan.

Tutkimuksen mukaan yrityksissä on jo tunnistettu podcastien potentiaali, mutta siitä huolimatta niitä ei ole vielä osattu hyödyntää tarpeeksi tehokkaasti.

Yrityspäättäjät ovat vahvasti sitä mieltä, että podcastit vaikuttavat positiivisesti kaupalliseen kiinnostukseen yritystä kohtaan. Jopa 67 prosenttia yrityspäättäjistä oli tätä mieltä, ja vain 13 prosenttia kertoi olevansa eri mieltä. Yksikään vastaaja ei koe, että podcastilla olisi ollut negatiivinen vaikutus yrityksen mielikuvaan. 65 prosenttia kertoo vaikutuksen olleen positiivinen.

Yllättävänä voi pitää sitä, että vain 14 prosenttia yrityspäättäjistä valitsee kuunneltavan podcastin brändin perusteella. Podcastin aihe on selkeästi suurin tekijä (93 prosenttia).

Tutkimukseen vastasi yli 700 yrityspäättäjää.

Lähde: Bonfiren tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa