Subwayn ja Nordic Bites Groupin uuden master franchise -yhteistyökumppanuuden myötä uudet ja nykyiset ravintolat jatkavat hiljattain lanseeratun Fresh Forward 2.0 -ravintolasisustuksen käyttöönottoa. Kuva: Subway
Brändit

Tulevan seitsemän vuoden aikana yli 250 uutta Subway-ravintolaa – master franchise -sopimuksen tavoitteena vahvistaa leipäbrändiä Pohjoismaissa

21.5.2025 10:45
Mikko Perttunen
Master franchise -toimijat avasivat viime vuonna globaalisti yli puolet brändin uusista ravintoloista.

Subway ja Nordic Bites Group Oy ovat solmineet uuden master franchise -sopimuksen.

Nyt julkistetulla yhteistyöllä Nordic Bites Group saa yksinoikeuden hallinnoida ja kehittää kaikkia Subway-ravintoloita Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa ja Norjassa.

Osana monivuotista sopimusta Nordic Bites Group tulee avaamaan Pohjoismaissa yli 250 ravintolaa vuoteen 2032 mennessä. Tämä kasvattaa ravintoloiden määrän yli 600 ravintolaan ja merkitsee yli 50 prosentin kasvua ravintoloiden määrässä Pohjoismaissa.

MAINOS

Laajentumista tukee suomalainen pääomasijoitusyhtiö Juuri Partners vähemmistöomistuksella.

Viimeisen kolmen vuoden aikana Subway on tehnyt maailmanlaajuisesti yli 25 master franchise -sopimusta, joiden myötä on syntynyt yli 10 000 sitoumusta uusien ravintoloiden avaamisesta. Master franchise -toimijat avasivat vuonna 2024 maailmanlaajuisesti yli puolet brändin uusista ravintoloista.

Nordic Bites Group on vuodesta 2010 hallinnoinut Subwayn liiketoimintoja Suomessa ja Ruotsissa pitkäaikaisella kehityssopimuksella ja toiminut tähän saakka Subwayn useita ravintoloita hallinnoivana franchising-kumppanina. Master franchise -sopimuksen tavoitteena on vahvistaa entisestään brändin asemaa Pohjoismaissa.

Uudet ja nykyiset ravintolat jatkavat myös hiljattain lanseeratun Fresh Forward 2.0 -ravintolasisustuksen käyttöönottoa.

Lue myös: Pikaruokaketjujen ilmastotyö Suomessa syynättiin, ja erot eri ketjujen välillä ovat suuria – heikoimmin suoriutui Subway

MAINOS