Relay 42:n toimitusjohtaja Christiaan van der Waal ja Supermetricsin toimitusjohtaja Anssi Rusi.
Toimistot

Supermetrics yrityskaupoilla Hollannissa – markkinointidata ja asiakasdata yhdistyvät

18.6.2025 11:52
Mikko Perttunen
”Rakennamme alustaa, joka antaa markkinoijille jatkuvasti päivittyvän kokonaiskuvan markkinoinnin tuloksellisuudesta ja asiakkaiden käyttäytymisestä.”

Tekoälypohjaista markkinoinnin hallinnan alustaa tarjoava suomalainen Supermetrics ostaa hollantilaisen ohjelmistoyhtiö Relay 42:n.

Relay 42 kehittää asiakasdatan hallinnan ohjelmistoa, jonka avulla yritykset luovat personoituja asiakaskokemuksia ja ostopolkuja tekoälyavusteisesti kaikissa kanavissa. Vuonna 2010 perustettu yhtiö tarjoaa yritysasiakkaille alustaa, joka yhdistää asiakasdatan useista eri lähteistä yhdeksi kattavaksi asiakasprofiiliksi.

MAINOS

Supermetricsin tarjoaman markkinointidatan ja Relay 42:n tarjoaman asiakasdatan avulla markkinointia pystytään tekoälyn avustamana personoimaan ja kohdentamaan entistä paremmin.

– Uskomme, että markkinointi- ja asiakasdatasta saadaan todellista arvoa silloin kun ne yhdistetään ja niiden pohjalta päästään tekemään konkreettisia ja oikea-aikaisia toimenpiteitä. Tämän yritysoston myötä lunastamme tuon lupauksen: asiakkaamme voivat valjastaa tekoälyn paremmin optimoimaan markkinointiaan kaikissa kanavissa reaaliaikaisen datan perusteella, Supermetricsin toimitusjohtaja Anssi Rusi kertoo tiedotteessa.

– Rakennamme alustaa, joka antaa markkinoijille jatkuvasti päivittyvän kokonaiskuvan markkinoinnin tuloksellisuudesta ja asiakkaiden käyttäytymisestä. Teknologiamme avulla markkinoija voi olla yhteydessä asiakkaisiin oikealla viestillä oikeassa kanavassa juuri oikeaan aikaan, hän jatkaa.

Supermetrcisin teknologiaa hyödyntää tällä hetkellä jo yli 200 000 yritystä.

Kaupan yksityiskohdat eivät ole julkisia.

MAINOS