Brändit

Suomalainen vanhuspalvelualan brändi Gubbe keräsi merkittävän rahoituksen, jonka avulla yrityksen arvo yritetään kasvattaa muutamassa vuodessa yli miljardiin euroon

Gubbe suuntaa tänä vuonna vahvasti ulkomaille.
Kuva:
Suomalainen vanhuspalvelualan brändi Gubbe keräsi merkittävän rahoituksen, jonka avulla yrityksen arvo yritetään kasvattaa muutamassa vuodessa yli miljardiin euroon

Sandra Lounamaan (kuvassa oikealla) ja Meri-Tuuli Laaksosen (kuvassa vasemmalla) vuonna 2018 perustama teknologiavetoinen vanhuspalveluiden startup Gubbe on kerännyt 1,7 miljoonan euron rahoituksen. Rahoituspotti on merkittävä, sillä vanhuspalveluun keskittyvä startup ei ole koskaan Suomessa kerännyt näin isoa rahoitusta. Potin suuruuden arvoa nostaa myös se, että naisten perustamat startupit ovat pystyneet vain harvoin keräämään yli miljoonan euron rahoitusta Suomessa.

Gubbe tarjoaa vanhuksille avustajapalvelua, joka parantaa ikäihmisten sekä fyysistä että henkistä hyvinvointia. Avustajat eli “gubbet” kirjaavat jokaisen käynnin jälkeen raportin, joka lähtee vanhusten omaisille. Kerätyn rahoituksen myötä Gubbe investoi entisestään teknologiaan, jonka avulla omaiset pystyvät olemaan reaali-ajassa tietoisia ikäihmisen tilanteesta.

Gubben toimitusjohtaja Sandra Lounamaa kertoo MarkkinointiUutisille, että yritys pyrkii investointiensa avulla kansainvälistymään vauhdilla.

– Olemme juuri aloittamassa Ruotsin markkinalla, ja syksyllä laajenemme Tanskaan. Ensi vuonna on vuorossa Iso-Britannia ja Saksa, Lounamaa sanoo.

Lounamaan mukaan Gubben liikevaihdon odotetaan kasvavan räjähdysmäisesti. Viime vuonna liikevaihto oli vajaat 300 000 euroa, ja tänä vuonna yritys tähtää 1,9 miljoonaan euroon. Vauhdikkaan kansainvälistymisen myötä Gubbe tavoittelee jo muutamassa vuodessa yli sadan miljoonan euron liikevaihtoa.

– Viiden vuoden päästä uskomme olevamme yli miljardin euron arvoinen yhtiö, joka on vaikuttanut merkittävästi yhteiskuntaan ikäihmisten toimintakykyä parantaen ja nuoria työllistäen.

Toistaiseksi Gubben isoimpiin vahvuuksiin on kuulunut markkinointi, johon yritys panostaa nyt luonnollisesti entistä enemmän. Vahvan brändin rakentamisen taustalla on omistajien vankka kokemus markkinoinnin maailmasta sekä osaava markkinointitiimi, johon rekrytoidaan paraikaa lisävoimia.

– Tähän mennessä olemme käyttäneet kanavia, joissa markkinoinnin mittaaminen on helppoa. Siksi panostamme digitaaliseen markkinointiin. Olemme keskittyneet muun muassa vaikuttajamarkkinointiin tarjoamalla palveluitamme tunnetuille henkilöille ilmaiseksi ilman ehtoja, mutta he ovat silti markkinoineet meitä. Meidän asiakkaina on muun muassa Janne Katajan, Perttu Pölösen ja Jethro Rostedtin omaisia, Lounamaa sanoo.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa