Netigaten toimitusjohtaja Mikkel Drucker. Kuva: Chris Thompson / Netigate
Digitaalisuus

Ruotsalainen Netigate ostaa suomalaisen asiakaskokemusalusta Lumoan

26.3.2024 11:41
Mikko Perttunen
”Hankinta on tärkeä askel missiollemme.”

Asiakaskokemuksen hallintaratkaisuja tarjoava ruotsalaisyritys Netigate on ostanut suomalaisen, generatiivista tekoälyä hyödyntävän asiakaskokemusalusta Lumoan kaikki osakkeet.

Vuonna 2016 perustetun Lumoan vuoden 2022 liikevaihto oli 2 miljoonaa euroa. Viime vuonna Lumoan alustalla analysoitiin yli 74 miljoonaa asiakaspalautetta.

Strateginen yritysosto yhdistää kaksi eurooppalaista yritystä, joiden tavoitteena on tuoda asiakkaiden ja työntekijöiden näkemykset tiiviiksi osaksi strategisia liiketoimintapäätöksiä.

Yrityksillä on yhteensä yli 1 500 asiakasta, joihin lukeutuvat esimerkiksi rahoitusyhtiö Santander, lähikauppaketju Circle K, OP-Financial Group, S-Group, Reima ja Spotify. Kaupassa syntynyt organisaatio palvelee asiakkaitaan ympäri Eurooppaa.

– Hankinta on tärkeä askel missiollemme auttaa yrityksiä ymmärtämään ihmisiä aidosti ja toimimaan palautteen pohjalta, Netigaten toimitusjohtaja Mikkel Drucker toteaa tiedotteessa.

– Yhdessä voimme laajentaa tarjoomaamme asiakaskokemuksesta kokonaiskokemukseen sekä samalla huolehtia, että dataa käsitellään Euroopan paikallisten lakien mukaisesti, Lumoan toimitusjohtaja Carlos del Corral lisää.

B2B-ohjelmistoihin keskittyvä yksityinen pääomarahasto GRO Capital teki merkittävän sijoituksen Netigateen vuonna 2022. Rahasto arvioi, että työntekijä- ja asiakaskokemusohjelmistojen toimialan arvo kasvaa yli 10 miljardiin euroon vuoteen 2027 mennessä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)