Mainonta

Marketing Finlandin ja Kotipizzan hallitusten puheenjohtaja Tommi Tervanen kertoo, mitä Cannes tarjoaa asiakasorganisaatioille

23.6.2022 16:50
Iina Kansonen
Tervanen kehottaa toimistoja ja asiakkaita saapumaan Cannes Lions -festivaaleille yhdessä.

Cannes Lions -festivaaleille on perinteisesti matkannut Suomesta enemmän toimistojen kuin niiden asiakkaiden edustajia. Marketing Finlandin ja Kotipizzan hallituksen puheenjohtaja Tommi Tervanen tekee kuitenkin poikkeuksen. Hän osallistui festivaaleille tänä vuonna toista kertaa.

Tervanen toivoo, että Cannesissa nähtäisiin nykyistä enemmän toimistojen asiakkaita.

– Tapahtuma auttaa asiakkaita positioimaan itsensä ja ymmärtämään, miten markkinat muuttuvat ja sisällöt elävät.

"Tunneäly liittyy vahvasti asiakaskokemukseen ja -suhteeseen".
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Tervanen sanoo, että parhaimmillaan tapahtuma auttaa myös kasvattamaan yrityksen varmuutta omasta tekemisestään ja tarjoaa runsaasti inspiraatiota sekä katsauksia tulevaan. Koska markkinointiviestinnän tekeminen monimutkaistuu koko ajan, olisi asiakkaan ja toimiston hänen mielestään hyvä pohtia entistä aktiivisemmin yhdessä, mistä brändissä on ylipäätään kysymys. Tervanen toivookin, että toimistot ja niiden asiakasyritykset matkustaisivat Cannes Lions -festivaaleille useammin kimpassa.

– Niin asiakkaan ja toimiston välille voi syntyä tunneälykäs koheesio ja he voivat kasvattaa brändin arvoa yhteistyössä.

Tervanen uskoo tunneälyyn. Tämän vuoden tapahtumasta hänelle jäikin parhaiten mieleen keskiviikkona kuultu puheenvuoro, jossa käsiteltiin tunneälyn merkitystä brändin kasvulle. Puhujina olivat Caratin Chief Strategy Officer Sean Healy ja Global Client & Brand President Fiona Lloyd, psykologi ja kirjailija Daniel Goleman sekä Kraft Heinz Companyn VP of Marketing Excellence, International Victoria Sjardin.

Tunneäly liittyy vahvasti asiakaskokemukseen ja -suhteeseen, Tervanen sanoo. Korona-aikana yhä useampi kuluttaja on siirtynyt käyttämään digitaalisia alustoja, mikä on muuttanut ostotapahtumaa ja sen kulkua. Kuluttajat ovat nykyään entistä valmiimpia kokeilemaan uusi brändejä, mutta Tervanen muistuttaa heidän tekevän nopeasti päätöksen siitä, jatkuuko suhde brändin kanssa vai ei. Tunneälyä tarvitaan, jottei suhde tyssäisi lyhyeen. Siksi brändin on tärkeää luoda inhimillinen asiakassuhde digitaalisessa ympäristössä, Tervanen sanoo.

– Kuluttajat haluavat joustavuutta ja huomioimista. Uskon, että lojaliteettiohjelmien merkitys kasvaa, mutta ne eivät ole enää pelkkää pisteiden keräämistä vaan yhteistä matkaa kuluttajan kanssa.