Kuvaaja:
Mainonta

Mainonnan Monitaho -tunnustus Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kaskolle

24.11.2023 12:59
Mikko Perttunen
Alahuhta-Kasko ohjaa MAT-Säätiön stipendin Aalto-yliopistolle.

MAT-Säätiön jakaman Mainonnan Monitaho -tunnustuksen saa vuonna 2023 Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kasko. Perusteluina kerrotaan, että hänen johtamansa brändin modernisointi on kummunnut poikkeuksellisella tavalla brändin perinteen säilyttämisestä sekä innovatiivisista kansainvälisistä yhteistyöprojekteista, jotka ovat tuoneet Marimekolle kasvua ja tunnettuutta maailmanlaajuisesti.

Vuodesta 1967 saakka jaettu Mainonnan Monitaho -tunnustus myönnetään joka toinen vuosi henkilölle, joka toimii esimerkillisesti tai menestyksekkäästi markkinointiviestinnässä tai mainonnassa ja kehittää toiminnallaan alaa.

– Marimekon menestys Alahuhta-Kaskon johdolla on poikkeuksellista. Hänen johtamansa brändin uudistaminen on tuonut Marimekon ajan hermolle ja sopeuttanut sen nykyajan kuluttajien vaatimuksiin. Samalla on kunnioitettu brändin perinteitä, kuten säilytetty alkuperäinen logo koskemattomana, mikä osoittaa vankkumatonta sitoutumista ja uskoa brändiin, perustelee valintaa MAT-säätiön puheenjohtaja Pasi Myllymaa.

Myllymaa myös kertoo, että Marimekon solmimat yhteistyöprojektit monien nimekkäiden brändien kanssa ovat olleet onnistunut ja olennainen osa Marimekon strategiaa laajentua uusille markkinoille ja kasvattaa tunnettuuttaan maailmanlaajuisesti.

– Tällaiset liittoumat osoittavat brändin monipuolisuutta ja kykyä tavoittaa uusia yleisöjä, mistä on kiittäminen Alahuhta-Kaskoa, Myllymaa sanoo.

Aiempien Mainonnan Monitaho -tunnustusten saajien tavoin Alahuhta-Kasko sai kunnian valita, kenelle myönnetään MAT-Säätiön 3000 euron arvoinen stipendi.

Alahuhta-Kasko ohjaa stipendin Aalto-yliopiston kauppakorkeakoulun International Design Business Management -ohjelmalle (IDBM), jossa se tukee erityisesti suomalaisen designalan markkinoinnin edistämistä.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)