Arttu Päivinen. Kuvassa: Jenni Kynnös, Sini Virtanen, Tytti Tamminen
Brändit

Kotimainen kauneusketju Blue Lagoon Beauty sai Leijonan Luolasta tutun enkelisijoittajan – tavoitteena kansainvälistyminen

1.2.2024 12:01
Mitra Vasara
Tavoitteena on yli kaksinkertaistaa liikevaihto kahden vuoden sisällä.

Kotimainen kauneusalan ketju Blue Lagoon Beautyn sijoittajiksi lähtivät Leijonan luola -ohjelmasta tuttu enkelisijoittaja Jenni Kynnös sekä markkinointialalla vaikuttava Tytti Tamminen. Kummallakin on yhteinen tausta sosiaalisen median toimisto Mysomesta.

Blue Lagoonin perustaja Sini Virtanen aloitti yrityksen yksin ollessaan 19-vuotias ja on kasvattanut liiketoimintaa yhdestä toimipisteestä yhdeksän liikkeen kauneusketjuksi. Uudet sijoittajat näkevät poikkeuksellista potentiaalia Blue Lagoonin toiminnassa, sillä kauneusala Suomessa koostuu suurelta osin pienistä toimijoista.

Kynnöksen enkelisijoitusportfolio koostuu lähinnä naisyrittäjävetoisista yrityksistä, kuten kosmetiikkabrändi Smuuti Skinin takana olevasta Beautyko Oysta ja sukkahousubrändi LYVBYstä.

Lue lisää: Jenni, 30, loi brändin, jonka tuotteet vietiin käsistä kahdessa päivässä: taustalla myyntipaikka Prismassa ja nollabudjetin TikTok-kampanj

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– On aivan mieletöntä hypätä mukaan Blue Lagoonin kasvutarinaan Nyt mukana on yli 140 upeaa naista – harvoin tulee vastaan yritystä, joka on näin naisvetoinen, Kynnös kertoo.

Blue Lagoonin suunnitelmiin kuuluu franchisingtoiminnan laajentaminen ja kansainvälistyminen. Tavoitteena on kasvattaa vuoden 2023 liikevaihtoa 4,7 miljoonasta eurosta 10 miljoonaan vuoteen 2026 mennessä. 

Ison kasvuloikan jälkeen tavoitteena on aloittaa kansainvälistyminen, mikä olisi historiallinen hetki kotimaisella kauneudenhoitoalan kentällä. Yritys aikoo myös avata vuoden sisällä kuusi uutta liikettä. 

– Iso yhteisömme on mahdollistanut täysin uudenlaisia urapolkuja, mikä on helpottanut uusien ammattilaisten houkuttelua eri paikkakunnilla. Osa ammattilaisistamme on ollut Blue Lagoonissa jo yli 10 vuotta, kertoo Virtanen.

Tulevaisuudessa tavoitteena on lähteä toiselle sijoituskierrokselle.

Kauneusalan palveluiden kysyntä on suurta, ja markkina on jatkuvasti kasvusuunnassa. Esimerkiksi Statistan mukaan globaalien kauneus- ja henkilökohtaisen hygienian markkinoiden ennustetaan tuottavan yli 646 miljardia dollaria vuonna 2024. Markkinan ennustetaan jatkavan vahvaa kasvua globaaleista kriiseistä huolimatta.