Kuvaaja:
Tori
Brändit

Isot markkinointipanostukset kasvattivat Tori Autot -palvelun käyttäjämäärää merkittävästi – Valtteri Bottaksen auton myyminen toi jättinäkyvyyden

10.6.2021 11:55
Toni Rajamäki
Tori panostaa vahvasti autopalvelunsa brändin tunnettuuden kehittämiseen.

Verkossa toimiva kauppapaikka Tori on panostanut tänä vuonna vahvasti Tori Autot -brändiinsä, josta yhtiö haluaa tehdä Suomen suurimman käytettyjen autojen välittäjän. Tällä hetkellä Tori Autot on toiseksi suosituin käytettyjen autojen palvelu Nettiauton jälkeen, joten edessä on vain yksi kilpailija.

Tällä hetkellä Torin päätehtävänä on vahvistaa autopalvelunsa brändiä, ja konkreettisia tekoja on tehty jo paljon. Tori lanseerasi keväällä “Löydä Se Oikea” -kampanjan markkinoimaan autopalvelua, ja kampanja oli laajalti esillä useissa eri kanavissa. Taloudellisesti merkittävä kampanja päättyi toukokuussa, ja tulokset olivat mainioita.

– Kampanja ylitti kaikki odotukset. Tulokset olivat super hyviä, kertoo Torin markkinointi- ja viestintäjohtaja Laura Kuusela.

Tori Autot -sivuston kävijämäärä kasvoi kampanjan alkuvaiheessa maaliskuussa 45 prosenttia viime vuoden vertailuajankohdasta. Tänä vuonna kävijämäärä on kasvanut joka kuukausi vähintään 35 prosenttia viime vuoteen verrattuna. Toukokuussa palvelussa vieraili jo lähes miljoona yksittäistä kävijää.

– Hyödynsimme tietenkin paljon omia kanaviamme, jotka tavoittavat kuukausittain noin 3,4 miljoonaa ihmistä. Mainostimme radiossa ja erilaisissa netti-tv-palveluissa, teimme display-mainontaa, Kuusela kertaa.

– Koko Suomi oli kohderyhmänä, mutta meillä oli tietenkin autopainotuksia mainonnassa, hän jatkaa.

Kampanja huipentui F1-tähti Valtteri Bottaksen auton myymiseen. Bottas toi Tori Autot -palvelua esille omissa somekanavissaan, ja hän halusi auton myyntituotoilla tukea Lahden Pippon kartingrataa, jossa hän on merkittävänä rahoittajana. Bottaksen Mercedesistä pyydettiin 190 000 euroa, ja auto meni lopulta kaupan. Lopullinen kauppasumma haluttiin pitää salassa ostajan toimesta.

Bottaksen autokauppa keräsi myös laajalti mediahuomiota. Kuuselan mukaan asiasta uutisoitiin jopa yli 60 mediassa.

– Lisäksi Bottaksen automainos sai yli 220 000 klikkausta.

Kampanja ylitti kaikki odotukset. Tulokset olivat super hyviä.

Kuusela kertoo myös, että kampanja nosti autopalvelun myynti- ja liidimääriä, joten konkreettisia tuloksia saatiin saman tien.

Suuressa kuvassa tärkeintä on ollut kuitenkin brändin tunnettuuden kasvattaminen.

– Etenkin laatumielikuvan nostaminen on tärkeässä roolissa. Käytetyt autot mielletään usein halvoiksi autoiksi, mutta Suomi on täynnä laadukkaita käytettyjä autoja. Tästä asiasta haluamme levittää tietoisuutta.

Brändin kehittämisessä tärkeänä elementtinä on myös tuotteen kehittäminen. Tori kiinnittää vahvasti huomiota testiryhmiltään saamaan palautteeseen sekä A/B-testaukseen. Palvelua onkin kehitetty laajasti, jotta kuluttajat saavat parhaan mahdollisen asiakaskokemuksen.

– Palvelumme on nykyään varmasti markkinoiden paras, Kuusela arvioi lopuksi.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)