Kuva: Mikko Perttunen
Mainonta

Helsingin ulkomainonnan jumi avautuu vihdoin

10.5.2024 12:53
Mikko Perttunen
Keskisuomalainen ja Outshine allekirjoittivat sopimukset kaupungin kanssa.

Helsingin kaupunki pääsi viimein allekirjoittamaan käyttöoikeussopimukset Mediakonserni Keskisuomalaisen ja Outshinen kanssa Helsingin kaupungin ulkomainonnan järjestämisestä.

Outshine vastaa keskusta-alueella katumainostauluista ja mainospilareista, Keskisuomalainen puolestaan keskustan ulkopuolisilla alueilla suurnäyttömainonnasta ja katumainostauluista.

Mediakonserni Keskisuomalaisen myynnin ja markkinoinnin palvelukanava Meks aloittaa 225 uuden digitaalisen ulkomainospinnan asennustyöt Helsingissä. Meksin digitaalisen ulkomainonnan Helsingin verkosto valmistuu alkuvuoteen 2025 mennessä.

Outshine puolestaan aloittaa uusien pintojen asentamisen elokuussa. Outshinen 444 pintaa kattava verkosto digitalisoidaan sataprosenttisesti. Yleisömääriltään vilkkaimmat sijainnit asennetaan ensin, minkä jälkeen verkosto laajentuu myös kantakaupungin laitamille.

Helsingin kaupungin mainospaikoilla digitaalinen ulkomainonta loppui edellisen toimijan sopimuksen päätyttyä. Kilpailutus seuraavasta sopimuskaudesta ratkesi jo toukokuussa 2023.

Valitukset ovat kuitenkin hidastaneet lupaprosessin etenemistä. Aikataulu varmistui, kun viimeinen, yksityishenkilön tekemä valitus hylättiin.

Lue myös: Markkinaoikeus hylkäsi Clear Channelin valituksen Helsingin ulkomainonnan kilpailutuksesta

Helsingin kaupungin ulkomainonnan järjestämisen sopimuskausi on kymmenen vuotta ja kahdeksan kuukautta, minkä lisäksi on viiden vuoden optiokausi mainospaikoista. Sopimuskokonaisuuteen sisältyy näyttöjen asennustyöt, huolto, ylläpito ja infra.

Lue myös: Helsingin ulkomainonnan operaattorit vaihtuvat kesällä

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)