Hendrik Morkel / Unsplash
Brändit

Globaaleja trendejä ennustava Fashion Snoops nosti tuoreessa listauksessaan Nordic Beautyn tulevaisuuden isoksi trendiksi

8.8.2023 11:10
Mikko Perttunen
Keväällä lanseerattu Nobe tähtää kansainvälisille markkinoille.

Kansainvälisiä trendejä ennustava yhdysvaltalainen Fashion Snoops nosti pohjoismaisen kauneudenhoidon eli Nordic Beauty -trendin tuoreen viikkolistauksensa ykköseksi.

Fashion Snoopsin mukaan brändit etsivät nyt kauneuden inspiraatiota Pohjoismaista, joiden tuotteissa korostuvat selviytyminen pitkistä ja pimeistä talvikuukausista sekä kylmää kestävät ja ravinteikkaat kasviperäiset aineet.

Suomalaisista Nordic Beauty -osaajista Fashion Snoops nostaa pinnalle muun muassa Lumenen ja keväällä lanseeratun Noben.

– Tuntuu uskomattomalta, että vasta kolme kuukautta sitten Suomessa lanseerattu Nobe huomioidaan New Yorkista asti. Pohjoismaissa on enemmän kauneusbrändejä kuin koskaan, ja uskon, että se myötävaikuttaa Nordic Beauty -trendin nousemista kansainväliseksi ilmiöksi, kertoo Nobe-ihonhoitosarjaa valmistavan NBI Nordic Beauty Incin toimitusjohtaja Johanna Rönkkö tiedotteessa.

NBI Nordic Beauty Inc tähtää Nobella kansainvälisille markkinoille. Tuotteet tulevat syksyllä myyntiin myös muualle Pohjoismaihin, ja vuoden 2024 aikana sarja tulee laajaan levitykseen Euroopan markkinoilla. Vuoden 2025 tähtäimessä ovat Yhdysvaltain markkinat. Kansainvälistymisen myötä Noben myynnin odotetaan yrityksessä nousevan vuositasolla 10 miljoonaan euroon.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)