Brändit

Fiksuruoan kansainvälinen kasvu jatkuu – “Uusien markkinoiden kasvupotentiaali on moninkertainen Suomeen verrattuna”

Hävikkiruokaa myyvä startup toimii nyt Suomen lisäksi Belgiassa ja Hollannissa.
Kuva:
Fiksuoruoka.fi
Fiksuruoan kansainvälinen kasvu jatkuu – “Uusien markkinoiden kasvupotentiaali on moninkertainen Suomeen verrattuna”

Suomalainen Fiksuruoka.fi kertoo laajentuvansa seuraavaksi Belgiaan. Hävikkiruokaa myyvä startup aloitti aiemmin tänä vuonna toimintansa Suomen ulkopuolella lanseeraamalla palvelunsa Hollannin-markkinaan, joten yritys toimii nyt kolmessa eri maassa.

Belgiassa toiminta alkaa maan pohjoisosassa sijaitsevasta ja pääosin hollanninkielisestä Flanderista. Hollannin-markkinan läheisyys ja yhteinen kieli mahdollistavat esimerkiksi saman tuotevalikoiman ja varaston hyödyntämisen. 

Ulkomailla Fiksuruoka toimii nimellä Foodello. Tulevaisuudessa yritys aikoo laajentaa muualle Belgiaan sekä myös moniin muihin Euroopan maihin.

– Uusien markkinoiden kasvupotentiaali on moninkertainen Suomeen verrattuna, ja Belgian avaus oli looginen jatkumo Hollannille. Belgialaiset ovat ympäristötietoisia, ja huoli ruokahävikin määrästä kasvaa. Alueella ei tällä hetkellä ole vastaavanlaista toimijaa, ja palvelumme on herättänyt paljon kiinnostusta paikallisten kuluttajien keskuudessa, kertoo Fiksuruoan toimitusjohtaja Juhani Järvensivu.

Fiksuruoan alku Euroopassa on ollut todella vahva. Järvensivu sanoo odotusten jopa ylittyneen Hollannissa.

– Saavutimme Hollannissa puolessa vuodessa saman kokoluokan kuin Suomessa kolmen vuoden aikana. Meillä on Hollannissa jo kymmeniä tuhansia asiakkaita. Asiakkaat ovat olleet hyvin tyytyväisiä palveluun ja palanneet takaisin ostoksille jopa paremmin kuin Suomessa. Näkymät Hollannin suhteen ovat siis erittäin positiiviset.

MarkkinointiUutisten ja IROResearchin elokuisen tutkimuksen mukaan Fiksuruoka on Suomessa kolmanneksi suosituin ensisijainen valinta ruoan verkkokaupassa. Palvelu on suosittu etenkin nuorten aikuisten keskuudessa.

Lue myös: Ruokahävikkiä vähentävä suomalaisbrändi sai 19 miljoonan euron rahoituksen

Lähde: Fiksuruoka.fi:n tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa