Brändit

Facebookin mainostuloissa selkeää kasvua koronapandemiasta ja mainosblokista huolimatta

Sosiaalisen median jättiläinen Facebook, Inc. selvisi haastavasta vuodesta hyvin.
Kuva:
Unsplash/Obi Onyeador
Facebookin mainostuloissa selkeää kasvua koronapandemiasta ja mainosblokista huolimatta

Facebook julkaisi viime viikolla viime vuoden neljännen kvartaalin tuloksensa, joka oli odotuksiin nähden positiivinen. Samalla varmistui, että Facebook onnistui tekemään viime vuoden aikana kasvua koronapandemiasta ja mainosboikoteista huolimatta.

Yhtiön liikevaihto oli neljännellä kvartaalilla 28,01 miljardia dollaria eli 23,28 miljoonaa euroa. Kasvua vuoden takaiseen liikevaihtoon tapahtui 33 prosenttia. Facebookin koko vuoden liikevaihto on 85,96 miljardia dollaria. 2019 liikevaihto oli 70,7 miljardia dollaria.

Facebook elää mainostuloista, joten luonnollisesti mainostuloissa on tapahtunut isoa kasvua. Neljännellä kvartaalilla mainostuloja tuli jopa 27,19 miljardia dollaria. Kasvua vuoden takaiseen tapahtui 31 prosenttia. Koko vuoden mainostulot olivat 84,17 miljardia dollaria.

Facebook tiedotti samalla käyttäjämääriensä kasvusta. Joulukuussa yhtiön palveluilla oli 1,84 miljardia päivittäistä käyttäjää ja 2,8 miljardia kuukausittaista käyttäjää. Päivittäisten käyttäjien määrä kasvoi vuodessa 11 prosentilla ja kuukausittaisten 12 prosentilla.

Facebook-yhteisöpalvelun ohella yhtiön palveluihin kuuluvat muun muassa Instagram ja WhatsApp.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa