Mainonta

CMI:n ja TBWA\Helsingin rauhankampanjalle neljä palkintoa Kiovasta

5.6.2023 15:05
Mikko Perttunen
Avaimet rauhaan -kampanja kertoi konfliktien inhimillisestä hinnasta tarpeettomaksi jääneiden kotiavainten kautta.

TBWA:n ja CMI Martti Ahtisaari Peace Foundationin Avaimet rauhaan -kampanja sai neljä palkintoa Kyiv International Advertising Festival -kilpailussa.

Avaimet rauhaan -kampanja voitti kilpailun Peace-kategoriassa yhden hopean Out of home advertising -sarjassa ja kolme pronssia Digital & Mobile-, PR campaigns- ja Activation campaigns -sarjoissa.

Kiovan kansainvälinen mainosalan festivaali järjestettiin tänä vuonna 24. kerran. Venäjän aloittaman hyökkäyssodan jälkeen kilpailu on keskittynyt palkitsemaan yhteiskunnallisesti merkittäviä, vastuullisuutta ja sosiaalista oikeudenmukaisuutta edistäviä kampanjoita. Tänä vuonna kilpailussa oli uutena kategoriana "Rauha", jossa palkittiin sotaa vastustavia ja rauhaa edistäviä kampanjoita.

Avaimet rauhaan -kampanja kertoi konfliktien inhimillisestä hinnasta tarpeettomaksi jääneiden kotiavainten kautta. Näyttely esitteli aitojen, konfliktialueilta kerättyjen kotiavainten kautta 10 tarinaa menetetyistä kodeista ja rauhan toivosta. Näyttely julkaistiin yli 7 000 kansainvälisen päättäjän silmien alla Nordic Business Forumissa, ja se kiersi koko syksyn ympäri Suomea kulttuuritapahtumissa ja julkisissa tiloissa.

– Otamme tunnustuksen vastaan suurella kunnioituksella. Erityisen merkitykselliseltä tuntuu, että Avaimet rauhaan -työ palkittiin juuri Ukrainassa, joka on joutunut maksamaan kovan inhimillisen hinnan Venäjän aloittamasta hyökkäyssodasta, TBWA:n viestintäjohtaja Paula Sonne kommentoi tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)