Brändit

Arvostettu amerikkalaislehti nosti Nesteen innovaation maailmaa muuttavien keksintöjen joukkoon, Fortumin Vipu-tuotteelle kunniamaininta

Fast Company on valinnut jälleen maailmaa eniten muuttavat keksinnöt.
Kuva:
Neste
Arvostettu amerikkalaislehti nosti Nesteen innovaation maailmaa muuttavien keksintöjen joukkoon, Fortumin Vipu-tuotteelle kunniamaininta

Arvostettu amerikkalaislehti Fast Company on taas valinnut maailmaa eniten muuttavat keksinnöt. Lehti julkisti voittajat tiistaina. Kisassa tuli menestystä myös suomalaisbrändeille. Ainoa suomalaisvoittaja oli Neste, joka voitti pääpalkinnon kestävän vaikutuksen kategoriassa.

Vähäpäästöisiin polttoaineratkaisuihin tähtäävä Neste voitti palkintonsa Neste MY uusiutuva diesel™ -keksinnöllään. Polttoaine syntyy ravintoloiden paistorasvoista eli jätteistä, joista Neste kehittää uusiutuvaa dieseliä. Toistaiseksi rasvaa kerätään ja polttoainetta käytetään Yhdysvalloissa Oaklandissa, Kalifornian osavaltiossa.

– Tämä keksintö ei ole enää vain yritys muuttaa asioita, vaan tämä on keksintö, jolla on iso vaikutus ilmanlaatuun ja hiilidioksidipäästöihin Kaliforniassa. Nesteen mukaan yrityksen projektit Kaliforniassa ovat estäneet yli 18 tonnin kasvihuonekaasupäästöjen nousemisen ilmakehään, Fast Companyssa perustellaan.

Muista suomalaisbrändeistä suitsutusta sai Fortum, jonka keksimä Vipu-ovenkahva sai kunniamaininnan Pandemic Response -sarjassa, jossa palkittiin koronakriisiä helpottaneita keksintöjä. Ulkomailla Circo Handle -nimellä tunnetun ovenkahvan suunnittelun taustalla on TBWA\Helsinki.

Lue lisää: Fortumin ja TBWA\Helsingin yhteisponnistuksesta syntyi koronan keskellä innovaatio, jolla voi olla kauaskantoiset positiiviset seuraukset

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa