Alma Media
Media

Alma Media vahvisti markkinapaikka-liiketoimintaansa 170 miljoonan euron yrityskaupalla, joka mahdollistaa “vaikuttavimmat markkinointiratkaisut”

15.3.2021 14:50
Toni Rajamäki
Alma Media pääsi kaupasta sopuun Otava-konsernin kanssa maaliskuun alussa.

Alma Media on ostanut Nettix Oy:n Otava-konsernilta. Kauppahinta oli 170 miljoonaa euroa, mediajätti tiedottaa.

Yrityskauppa vahvistaa Alma Median asemaa markkinapaikkaliiketoiminnassa, erityisesti autoilun ja liikkumisen palveluissa. Nettixin liiketoimintaan kuuluu muun muassa Nettiauto-sivusto. Yrityksen liiketoiminta koostuu yhteensä kolmesta liiketoiminta-alueesta: digitaalisista liikkumisen markkinapaikoista, koneiden ammattimediasta ja uutispalvelusta.

Yritysosto noudattaa Almamedian strategiaa, jonka keskiössä ovat digitaalinen media ja digitaaliset palvelut. Kaupan myötä Alma Median markkinapaikkaliiketoiminnan liikevaihto Suomessa on noin 46 miljoonaa euroa.

– Nettixin digitaalinen ja hyvin skaalautuva liiketoimintamalli mahdollistaa kannattavan kasvun ja uusille liiketoiminta-alueille laajentumisen. Jatkossa yhdistämme kuluttajan tarpeita kuunnellen journalistiset sisällöt, markkinapaikat ja digitaaliset palvelut uusinta teknologiaa hyödyntäen. Tässä meitä auttaa sisältöjen ja palveluiden kulutuksesta kertyvä data, mikä mahdollistaa yritysasiakkaiden ja kuluttajien tarpeisiin perustuvan tehokkaan tuotekehityksen ja vaikuttavimmat markkinointiratkaisut, sanoo Alma Median toimitusjohtaja Kai Telanne (kuvassa) tiedotteessa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)