Media

A-lehdet osti osuuden verkkokauppa Weekendbeestä, jolla on “kansainvälistä potentiaalia”

A-lehdet panostaa entisestään verkkokauppaliiketoimintaan.
Kuva:
Jukka Saarikorpi
A-lehdet osti osuuden verkkokauppa Weekendbeestä, jolla on “kansainvälistä potentiaalia”

A-lehdet-konserni on ostanut 20 prosentin osuuden vastuullisten urheilu- ja ulkoiluvaatteiden verkkokauppa Weekendbeestä.

Kauppa tukee A-lehtien strategiaa, jonka mukaan konserni haluaa kasvattaa medialiiketoiminnan ohella verkkokauppaliiketoimintaansa. A-lehdet panostaa etenkin kansainvälisesti potentiaalisiin verkkokauppoihin.

– Sijoitus Weekendbeehen sopii hyvin strategiaamme tutkia kansainvälisen potentiaalin omaavia erikoisverkkokauppoja. Tavoitteemme on edelleen vahvistaa ja kasvattaa verkkokauppaliiketoimintaa. Siksi haemme aktiivisesti tämän tyyppisiä sijoituskohteita, A-lehtien toimitusjohtaja Kaisa Ala-Laurila kertoo tiedotteessa.

Vuonna 2020 Weekendbeen liikevaihto oli lähes miljoona euroa. Liikevaihto kasvoi edellisvuoteen verrattuna yli 300 prosenttia. Viime vuoden liikevaihdosta 20  prosenttia tuli kansainvälisiltä markkinoilta.

Lue myös: Suomalainen vastuullisuuteen pohjautuva urheiluverkkokauppa tähtää kansainvälisille markkinoille

Viime vuonna A-lehdet-konsernin liikevaihdosta noin puolet tuli verkkokauppaliiketoiminnasta, ja osuus liikevaihdosta nousee tänä vuonna edelleen. Ennestään konsernin verkkokauppoihin kuuluvat pohjoismaisen designin johtava verkkokauppa Finnish Design Shop Oy ja Suomen suurin kellojen ja korujen verkkokauppa Keskisen Kello Oy.

A-lehtiin kuuluvat myös medialiiketoimintaan keskittyvä A-lehdet Oy ja kasvumarkkinointipalveluja tarjoava Genero

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa