
Viestintäalan kilpailu, Finnish Comms Awards, huipentui tänä iltana järjestettyyn gaalaan.
Viestintätoimisto Brunnenin Suomen Vesilaitosyhdistys ry:lle toteuttama työ Putkirikoista päätöksentekoon valittiin vuoden viestintätyöksi.
Vuoden viestintätoimistona palkittiin Mellakka Helsinki.
Vuoden viestintäkonsultiksi valittiin Toni Tervo, Vuoden pitchaajaksi Sini Levisalo ja Vuoden nuoreksi kyvyksi Elisa Kähkönen.
Vuoden varainhankintateko
Kuolleiden lasten muistopäivän kampanja / Käpy Lapsikuolemaperheet ry
Asiantuntijanäkyvyyden rakentaminen
Minä olen media – Valmennus valjasti 30 vismalaisen valovoiman (Visma Finland & Netprofile Finland Oy)
Työnantajakuvan ja organisaatiokulttuurin kehittäminen
Kaikki panokset pelissä – Näin Veikkauksesta tuli tech-osaajien kärkikohde (Veikkaus & Viestintätoimisto Drum)
Kriisiviestintä ja varautuminen: Älä klikkaa niitä linkkejä! (Visma Solutions Oy / Netvisor & Netprofile Finland Oy)
Strategia- tai muutosviestintä
Strateginen muutos ja viestintä nostivat hoivayhtiö Esperi Caren ulos kriisistä (Esperi Care Oy & Kaiku Helsinki Oy)
Strateginen viestintäkonsultointi
Lentoliikenteen uusi aika – tamperelainen menestystarina nosti Suomen kestävän ilmailun kansainväliseen kärkeen (Liquid Sun & United Imaginations, Ääri)
Ulkoinen viestintä
Ryhti-viestintä sai sidosryhmät mukaan muutokseen (Ympäristöministeriö (Ryhti-hanke), Suomen Ympäristökeskus (Syke), DigiFinland & Oy SEK Ab)
Vastuullisuusviestintä ja yhteiskunnalliset teemat
Hyvin pyyhkii – Lindströmistä vastuullisuudestaan tunnettu toimija (Lindström Oy & Viestintätoimisto Drum)
Viestintävalmennus ja simulaatiot
Asiantuntijavalmennukset Tilastokeskuksen brändin ja yhteiskunnallisen roolin rakentajana (Tilastokeskus & Oy SEK Ab)
Yhteiskuntasuhteet ja vaikuttajaviestintä
Putkirikoista päätöksentekoon – vaikuttajaviestintä teki maan alla kyteneestä vesikriisistä näkyvän (Suomen Vesilaitosyhdistys ry & Brunnen Communications)
Pro Bono
Luottamuksen jälleenrakennus Ukrainaan (The Bridge of Trust & Avidly)
Lanseeraus
OP Ensisijoittaja ja miten Suomeen synnytettiin uusi sijoittajasukupolvi (OP Ryhmä & United Imaginations, Erma & Reinikainen)
Mediaviestintä (kansainvälinen)
PR teki Donitsista globaalisti tunnetun maalla, merellä ja ilmassa (Donut Lab OÜ & Mellakka Helsinki)
Mediaviestintä (Suomi)
Suomen ensimmäinen Pirkka-kirja (Kustannusosakeyhtiö Siltala & Mellakka Helsinki)
PR-tilaisuus
Näin sinisestä pullosta tehtiin myydyin erikoisolut Suomessa (Sinebrychoff & Mellakka Helsinki, Mellakka Events)
Tapahtuma, tempaus tai repäisy
Betonilive – Yli 400 000 katselua suorassa TV-lähetyksessä kuivuvalle betonille (Digita Oy & Republic of Communications)
Lue myös: Betoni kuivuu livenä – myös Digitan aprillilta kuulostava uutinen pitää paikkansa
Podcast
Wilhelm x Wet Show – tarinoita, hodareita ja yli 1,6 miljoonaa kuuntelua ja katselua (Atria Suomi Oy & TBWA\Helsinki Oy)
Natiivi- ja sisältömarkkinointi
Heavy Meikki – kun sisältö soi kovempaa (K-Citymarket & TBWA\Helsinki Oy)
Sosiaalinen media
Tiktok Aikaleima – Julkaisuajankohdalla luotettavuutta sosiaalisen median uutisointiin (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & NoA / Bob the Robot)
Vaikuttajamarkkinointi
Vaikuttajayhteistyö kuin leffa (K-Market & TBWA\Helsinki Oy)
Viestintäkampanja: B2C
Medialukutaidon Aapinen – Kuinka Suomen peruskoululaiset opetettiin lukemaan. Uudestaan. (Uutismedian liitto & United Imaginations, Ville Salervo, Alfons Digital, PunaMusta, LSB Yhtiöt, JCDecaux, Sanoma Media Finland)
Viestintäkampanja: B2B
Blue vs. Red – Which planet should we invest in? (Origin by Ocean & Avidly)
Viestintäkampanja: julkishallinto
Huomisen hoitajat (Seure Henkilöstöpalvelut, Helsingin kaupunki, HUS, Vantaan ja Keravan hyvinvointialue & Avidly)
Viestintäkampanja: järjestöt ja muut tuottoa tavoittelemattomat organisaatiot
Northern Plights – kampanja, joka nosti Itämeren rehevöitymisen takaisin otsikoihin (John Nurmisen Säätiö & United Imaginations, Cocoa, FLC, SlowRocket Oy, Pågå Oy, LSB, Havas)
Pro bono
Cancer For Sale – Sesongin paras ostos on lapsen elämän diili (AAMU Suomen Lasten Syöpäsäätiö & United Imaginations, Ivalo Creative, MUSUTA, Pablo Films, BookUS, Studio Kalevankatu, Kamerafirma, Valofirma, Sanoma Media Finland, Havas Helsinki, JCDecaux Finland Oy, Clear Channel Suomi Oy, Mediateko, LSB Yhtiö)
Bonus: Wow-kategoria!
Näköaloja kansallismaisemaan (KOY Helsingin päärautatieasema, VR Group & Impact Agency Fabrik Oy, The Clutch Company, AtFlow)
Vuoden viestintätyö
Putkirikoista päätöksentekoon – vaikuttajaviestintä teki maan alla kyteneestä vesikriisistä näkyvän (Suomen Vesilaitosyhdistys ry & Brunnen Communications
Vuoden vaikuttamiskampanja
Tiktok Aikaleima – Julkaisuajankohdalla luotettavuutta sosiaalisen median uutisointiin (Haaga-Helia ammattikorkeakoulu & NoA / Bob the Robot)
Vuoden pitchaaja
Sini Levisalo, United Imaginations
Vuoden nuori kyky
Elisa Kähkönen, Ahjo Communications Oy
Vuoden viestintäkonsultti
Toni Tervo, Republic of Communications
Vuoden Viestintätoimisto
Mellakka Helsinki
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä