
Duunitorin järjestämä Rekrygaala kokosi eilen rekrytoinnin, työnantajabrändäyksen ja työelämän kehittämisen ammattilaiset juhlistamaan rekrytointialan vuoden parhaita tekoja ja tekijöitä.
Vuoden työnantajabrändi -palkinnon voitti K-ryhmä, jonka brändi on palkintoperusteluiden mukaan rakennettu avoimuuden ja aitouden varaan osaksi koko konsernin kasvustrategiaa. K-ryhmän viestinnän ytimessä on työntekijöiden oma ääni. Arjen teot tehdään näkyviksi omissa kanavissa, mediassa ja oppilaitosyhteistyössä.
– Työntekijälähtöinen Let’s K! -konsepti on rohkea, kokonaisvaltainen ja tuottanut isoja tuloksia: esimerkiksi kesätyönhakijoiden määrä on kasvanut noin 200 prosenttia. Työnantajabrändi on rakennettu osaksi kasvustrategiaa ja kuluttajabrändiä. Kuluttajat huomaavat, että henkilöstö on iso osa brändiä ja tarinaa, tuomaristo kuvailee.
Muut Vuoden työnantajabrändi -finalistit olivat Hesburger ja Caverion.
Näistä jälkimmäinen palkittiin vuoden parhaasta rekrytointikampanjasta. Vuoden rekrytointikampanja -palkinnon nimittäin sai Caverionin ja mainostoimisto Trootin luoma Rekryviraalit.
Kampanjassa Caverionin omat työntekijät eli caverit esittelivät työtään sosiaalisen median trendien ja huumorin avulla Tiktokissa ja muissa somekanavissa.
Kampanja halusi muuttaa alle 35-vuotiaiden yksipuolista kuvaa kiinteistötekniikan ja teollisuuden alasta sekä Caverionin uramahdollisuuksista. Lisäksi työhakemusten määrää haluttiin kasvattaa vähintään 50 prosentilla.
Hakijamäärä kasvoi 113 prosenttia, videot keräsivät lähes neljä miljoonaa katselukertaa ja Caverionin rekrytointisivuston kävijämäärä nousi 65 prosenttia.
– Kampanjassa oli paneuduttu nuorten trendeihin ja luotu sitä kautta kohderyhmälle soveltuvaa, erittäin hauskaa ja rohkeaa kampanjaa juuri heidän suosimassaan kanavassa eli Tiktokissa. Ei ole helppo laji tehdä tällaista Tiktokissa, tuomaristo kiittelee.
Vuoden rekrytointikampanjan tittelistä kisasivat lisäksi Bolt ja Viinitie.
Lue myös: Hesburger, K-ryhmä ja Caverion kisaavat vuoden parhaan työnantajabrändin tittelistä
Vuoden rekrytoija: Sanna Frisk, Nordea
Vuoden rekrytointiteko: OP Uusimaa – monikielisten asiakasneuvojien rekrytointipilotti
Vuoden rekrytointikampanja: Caverion & Troot – Rekryviraalit
Vuoden työnantajabrändi: K-ryhmä
Vuoden kesäduuniteko: Traficom
Rekrytoinnin elämäntyöpalkinto: Eila Kaisla (postuumisti)
Onneksi olkoon vuoden 2025 Kasvukeissit Hetki, Volvo, Bats, Laattapiste-Pukkila ja Locobase! Tutustu uusiin Kasvukeisseihin ja poimi itsellesi vinkit ja opit vaikuttavaan markkinointiin.
Katso Kasvukeissit tästä