Vaisala Oy
Brändit

Pörssiyhtiö Vaisala teki laajan brändiuudistuksen

1.3.2024 12:55
Mikko Perttunen
"Ulkoapäin katsottuna tarina ei ole ollut riittävän selkeä."

Pian 90 vuotta täyttävä mittausteknologiaan erikoistunut pörssiyhtiö Vaisala lanseerasi eilen historiansa mittavimman brändiuudistuksen ja päivitetyn mission. Edellisen kerran brändiä uudistettiin yli 15 vuotta sitten, ja yhtiön tiedotteessa kerrotaan, ettei perinteikästä brändiä lähdetty ronkkimaan kevyin perustein:

– Vaisalan työntekijöille positiivisen muutoksen tekeminen maailmaan on jo pitkään ollut suurin työhön merkityksellisyyttä tuova tekijä. Olemme mahdollistaneet ilmaston tilan ymmärtämisen sekä ajaneet energiasiirtymää ja teollisuuden resurssitehokkuutta laadukkailla mittalaitteilla ja datalla, mutta ulkoapäin katsottuna tarina ei ole ollut riittävän selkeä, Vaisalan toimitusjohtaja Kai Öistämö kertoo tiedotteessa.

Vaisalan uuden brändin mukainen missio on "Taking every measure for the planet"

Vaisalan viestintä- ja brändijohtaja Nina Eklund kertoo uudistuksen taustalla olleen myös liiketoiminnasta noussut tarve monipuolistaa lähinnä sää- ja ympäristömittauksen laitteisiin keskittynyttä imagoa.

– Tänä päivänä teollisten mittausten liiketoiminnasta tulee yli 40 prosenttia liikevaihdostamme ja kuukausiveloitteiset data- ja ohjelmistopalvelut ovat vahvasti kasvava osa sääpuolen liiketoimintaamme. Uusi brändi tarjoaa meille mahdollisuuden rakentaa monipuolisempi ja modernimpi kuva kaikesta siitä, millä tavoin Vaisala vaikuttaa kestävämmän tulevaisuuden luomiseen, Eklund kertoo

Helsingin pörssiin listatun Vaisalan liikevaihto oli viime vuonna 540 miljoonaa euroa, ja sillä on yli 2300 työntekijää 17 maassa.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)