Turkulaislähtöinen digimarkkinointiyritys Louhos Digital laajentaa toimintaansa Jyväskylään liiketoimintakaupalla.
Louhos Digital on ostanut jyväskyläläisen Flumenia Oy:n digimarkkinointipalveluiden liiketoiminnan syyskuun alussa.
Flumenian asiakaskunta siirtyy Louhoksen palveltavaksi. Mukana on merkittäviä paikallisia toimijoita kuten Kauppakeskus Forum Jyväskylän keskustassa, Visit Jyväskylä ja Jämsän kaupunki. Flumenian tiimillä on ollut vahva rooli asiakkaidensa matkailu- ja tapahtumamarkkinoinnissa.
Suurten organisaatioiden lisäksi Flumenian pääpaino on ollut kasvuhaluisten pk-yritysten auttamisessa.
Flumenian asiantuntijat Salla Laajavaara, Satu-Maria Hentilä ja Petrus Piilonen siirtyvät samalla Louhoksen palvelukseen.
Louhoksen toimitusjohtaja Iiro Junnila kertoo, että yhtiössä ollaan innoissaan laajenevista mahdollisuuksista Keski-Suomessa.
– Jyväskylä ja Flumenia olivat meille aika täydellinen match. Meillä on useampi täältä kotoisin oleva työntekijä ja jo ennestään useampia täkäläisiä asiakkaita, Junnila kertoo tiedotteessa.
– Pienelle, nopeasti kasvavalle yritykselle tulee vastaan hetki, jolloin on varmistettava työntekijöiden ja asiakkaiden tulevaisuus. Tämä vaihe tuli Flumenialle eteen nyt, ja saimme mahdollisuuden liittyä osaksi Louhos Digitalin kasvavaa porukkaa, Flumenian perustajayrittäjä Sanna Virtanen lisää.
Virtanen keskittyy tästä eteenpäin auttamaan sekä Flumenian että Louhoksen asiakkaita strategisessa markkinoinnissa itsenäisenä yrittäjänä.
Vuonna 2016 perustettu Louhos avasi viime vuonna liiketoimintakaupalla toimiston Poriin ja perusti muutaman työntekijän voimin toimiston myös Tampereelle. Kaksi muuta toimistoa ovat Turussa ja Helsingissä – ja nyt siis myös Jyväskylässä.
Louhos Group Oy työllistää yhdessä tytäryhtiönsä Selko Digitalin kanssa nyt yhteensä 32 ihmistä ympäri Suomen.