Brändit

Tokmanni tavoittelee 1,5 miljardin euron liikevaihtoa ja yli 220 myymälän verkostoa Suomeen

Tokmannin hallitus on päivittänyt konsernin tavoitteet strategiakaudelle 2021–2025.
Kuva:
Tokmanni
Tokmanni tavoittelee 1,5 miljardin euron liikevaihtoa ja yli 220 myymälän verkostoa Suomeen

Halpakauppayhtiö Tokmanni julkaisi uudet tavoitteensa tällä viikolla. Yhtiön strategiakauden 2021–2025 tavoitteiden keskiössä ovat asiakasluottamuksen ja -uskollisuuden kasvattaminen sekä kustannustehokkuus, kertoo Tokmanni Group Oyj:n toimitusjohtaja Mika Rautiainen.

Tokmanni tavoittelee selkeää kasvua liikevaihtoon, sillä yhtiön tavoitteena on nostaa liikevaihto 1,5 miljardiin euroon. Vuonna 2020 liikevaihto oli 1,07 miljardia euroa. Tavoitteena on myös kasvattaa yhtiön Suomen myymäläverkosto yli 220 myymälän kokoiseksi.

Yhtiö saavutti vuonna 2018 asetetut tavoitteet, jotka olivat vertailukelpoisen liikevaihdon kasvu, yli 200 myymälän verkosto ja yhdeksän prosentin vertailukelpoinen liikevoittomarginaali.

Tokmannin strategiassa yhtenä isona asiana on vastuullisemman brändin rakentaminen, minkä eteen yhtiössä on tehty jo pitkään töitä. Viime vuonna Tokmanni panosti vahvasti muun muassa ilmasto- ja ihmisoikeustyöhön.

– Tokmannilla vastuullisuus on tärkeässä osassa yhtiön strategiassa ja jokapäiväisessä liiketoiminnassa. Olemme vauhdittaneet Tokmannin vastuullisuustyötä ja asettaneet kunnianhimoisia vastuullisuustavoitteita. Tavoitteemme ja yhteiskunnan kasvavat odotukset vastuullisuutta kohtaan velvoittavat meitä tekemään yhä enemmän töitä sen eteen, että asiakkaamme ja muut sidosryhmämme voivat luottaa Tokmannin vastuullisuustoimenpiteiden olevan kestäviä, johdonmukaisia ja vaikuttavia, Rautiainen kertoo tiedotteessa.

Tokmannin tavoitteena on olla hiilineutraali oman toimintansa osalta vuonna 2025. Yhtiön oman toiminnan päästöt syntyvät pääosin kiinteistöjen lämmityksestä ja niiden kuluttamasta sähköstä. Yhtiö pääsee tavoitteeseensa lisäämällä uusiutuvaa lämpöä ja panostamalla erilaisiin moderneihin, energiatehokkaisiin ratkaisuihin. Yhtiö aikoo kompensoida päästöistä jäljelle jäävän osuuden.

Lähde: Tokmannin tiedote

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa