Kuva: Mikko Perttunen
Viestintä

Terveystuotekaupat hyödyntävät ensi sijassa Instagramia ja Facebookia

2.9.2025 8:21
Mikko Perttunen
Visuaalisuus on kauppojen someviestinnässä olennaista.

Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton tuoreiden kyselyjen mukaan terveyskaupat hyödyntävät sosiaalista mediaa asiakasviestinnässään ensisijaisesti Instagramissa ja Facebookissa.

Noin 85 prosenttia myymälöistä tuottaa sisältöä kumpaankin kanavaan.

Panostamme erityisesti visuaalisiin kanaviin.
MAINOS
MAINOS

– Tulokset vahvistavat sen, että terveyskauppojen asiakasviestintä rakentuu pääosin visuaalisille kanaville, joissa kuvat ja videot tavoittavat kuluttajat tehokkaimmin, Suomen Terveystuotekauppiaiden Liiton toiminnanjohtaja Mika Rönkkö toteaa tiedotteessa.

Terveystuotekaupat kokeilevat myös Tiktokia – erityisesti tavoitellakseen nuoria tulevaisuuden asiakkaita.

Vähemmän käytettyjä ovat X, Threads, Youtube ja Linkedin. Whatsapp on sen sijaan käytössä yritysten sisäisessä viestinnässä.

– Sosiaalinen media on meille tärkeä kanava, jossa voimme kohdata asiakkaamme arjessa ja tarjota inspiraatiota hyvinvoinnin valintoihin. Panostamme erityisesti visuaalisiin kanaviin, kuten Instagramiin ja Facebookiin, mutta seuraamme aktiivisesti myös uusien alustojen mahdollisuuksia. Asiakkaat odottavat, että olemme läsnä siellä missä he viettävät aikaansa – ja siihen haluamme vastata, Ruohonjuuri Oy:n asiakaskokemusjohtaja Päivi Korteniemi kertoo.

MAINOS