Damien Maloney
Toimistot

Teemu Suviala siirtyy Metalta luovaksi johtajaksi Landor & Fitchille

13.2.2023 9:19
Mikko Perttunen
Suvialan johtamien tiimien asiakkaina ovat muun muassa Apple, Netflix, Coca-Cola ja Lego.

Palkittu suomalainen graafinen suunnittelija Teemu Suviala siirtyi Metalta bränditoimisto Landor & Fitchille. Kansainvälisenä luovana johtajana aloittavan Suvialan vastuulla ovat nyt luovat tiimit yli 20 maassa. Asiakkaina on maailmanlaajuisia suurbrändejä, kuten Apple, Netflix, Coca-Cola ja Lego sekä muun muassa olympialaiset ja paralympialaiset.

–Näin erityisen uteliaana ihmisenä on kutkuttavaa hypätä taas johonkin uuteen. Landor & Fitch globaalina bränditoimistona on loistava paikka jatkaa designin ja luovuuden johtamista maailman arvostetuimpien ja rohkeimpien yritysten kanssa, Suviala toteaa.

"Yllätyksiltä ei voi välttyä."
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Hän muistuttaa, että luovan kulttuurin ylläpitäminen ja kehittäminen on jatkuvaa ja ennakkoluulotonta uuden etsintää omien mukavuusalueiden ulkopuolelta.

–Yllätyksiltä ei voi välttyä, mutta juuri ne parhaimmillaan käännetäänkin itse ratkaisuiksi, Suviala sanoo.

Viimeksi Suviala on työskennellyt Metalla, jossa hänellä oli niin ikään suuri rooli lisättyyn todellisuuteen keskittyvän Reality Labsin brändisuunnittelun johtajana.

–Meta on uskomaton johtajuuskoulu, sanoin kuvaamaton kokemus suoraan Harvardin Case Studyn sisältä, missä kaikki on mahdollista, jos vain mielikuvitusta luoda uusia tulevaisuuksia löytyy. Näiden oppien ja huippuälykkäiden kollegoiden verkoston avulla maailmassa navigoiminen on ehkä hieman helpompaa, Suviala lopettaa.