Toimistot

Supersonin toimitusjohtaja vaihtuu: Teppo Heikkinen hyppää uuteen rooliin siirtyvän Samppa Vilkunan tilalle

Vilkuna keskittyy jatkossa yrityksen kansainvälistymisprosessiin.
Kuva:
Kim Öhman
Supersonin toimitusjohtaja vaihtuu: Teppo Heikkinen hyppää uuteen rooliin siirtyvän Samppa Vilkunan tilalle

Teppo Heikkinen (kuvassa oikealla) on markkinointiviestintätoimisto Supersonin uusi toimitusjohtaja. Supersonin perustaja ja entinen toimitusjohtaja Samppa Vilkuna (kuvassa vasemmalla) keskittyy jatkossa toimiston kansainvälistymiseen ja liiketoimintamallin kehittämiseen. Superson tiedotti muutoksesta torstaina.

Uusi toimitusjohtaja on työskennellyt aiemmin muun muassa Lataamo Groupin toimitusjohtajana sekä konsulttiyhtiö Mercuri Internationalissa eri tehtävissä Suomessa ja Yhdysvalloissa.

Superson tavoittelee liiketoimintaansa kasvua tänä vuonna. Toimiston pari viime vuotta ovat olleet haastavia. Viime vuonna liikevaihto oli 3,3 miljoonaa euroa, kun taas vuonna 2018 liikevaihto oli vielä yli viidessä miljoonassa eurossa. Heikkinen uskoo, että Supersonin kaltaiselle yritykselle on suuri kysyntä tämän päivän markkinoilla.

– Supersonin uniikki toimintamalli on juuri nyt ajankohtaisempi kuin koskaan, ja olen todella motivoitunut tehtävästä. Työn murroksesta on puhuttu vuosia, ja koronapandemia vain lisäsi kierroksia tähän. Luova asiantuntijatyö liikkuu valtavalla nopeudella kohti vapaampaa, kansainvälisempää ja vähemmän aikaan ja paikkaan sidottua tapaa työskennellä, Heikkinen sanoo tiedotteessa.

– Samalla asiakkaiden tarpeet ovat muutoksessa ja entisestään korostuvat esimerkiksi digitaalisuuteen ja vastuullisuuteen liittyvät teemat. Tulemme kehittämään valikoimaamme ja asiantuntemustamme edelleen näillä osa-alueilla. Asiakkaillemme kasvu ja kansainvälistyminen tulevat näkymään entistä kattavampana markkinointiviestinnän osaamisena, hän jatkaa.

Muutos johdossa vapauttaa Vilkunalle aikaa kansainvälistymisprosessiin, joka otti tuulta alleen yrityksen menestyttyä viime vuonna Singaporessa.

– Saavutimme viime vuonna miljoonan SG-dollarin liikevaihdon Singaporessa pandemian aikana. Olemme saaneet todellisen proof-of-conceptin mallilllemme maailman kilpaillummalla markkinalla. Voimme alkaa suunnata katsetta kohti uusia markkinoita, Vilkuna kertoo.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa