Mainonta

Super Bowlin mainoksistakin tehdään mainoksia – katso kooste

Viikon päästä sunnuntain ja maanantain välisenä yönä pelattavan ottelun mainoksiin kohdistuu niin paljon odotuksia, että vihjailu alkoi tällä kertaa jo joulukuussa.
Kuva:
Kuvakaappaus Paramountin mainoksesta
Super Bowlin mainoksistakin tehdään mainoksia – katso kooste

Suomen aikaa sunnuntain ja maanantain 11.–12.2. välisenä yönä pelattava amerikkalaisen jalkapallon NFL-liigan loppuottelu Super Bowl on yksi maailman seuratuimmista yksittäisistä urheilutapahtumista, ja sillä on valtava merkitys myös markkinoinnin näkökulmasta. Jopa tapahtuman mainoksiin kohdistuu niin valtavasti odotuksia, että niistäkin annetaan kuluttajille maistiaisia jo ennen varsinaista ottelua.

AdAge kertoo verkkosivuillaan, että tänä vuonna mainosten ennakkomateriaalia alettiin näyttää jopa tavallista aiemmin. Vihjailut alkoivat jo joulukuussa. Osa mainostajista on myös julkaissut jo koko Super Bowl -mainoksensa.

Alla pieni kooste tämän vuoden Super Bowl -mainoksista ja -mainosmaistiaisista.

Pepsi

General Motors ja Netflix

Booking.com

Uber

Pringles

Paramount+

Itse ottelussa kohtaavat Philadelphia Eagles ja Kansa City Chiefs.

Muokattu 6.2. klo 23.45: Super Bowlin ajankohtaa täsmennetty.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa