Mainonnan alan kansainvälisen The One Show -kilpailun finalistit on julkistettu.
Suomesta on mukana neljä eri kampanjaa, jotka kisaavat seitsemässä kategoriassa.
Reaktorin ja Metacoren Merge Mansion -peliä markkinoiva Unlocking Merge Mansion -kampanja on ehdolla Branded Entertainment: Games/Gaming -kategoriassa sekä Gaming: Game Marketing -kategoriassa. Tuotannossa on mukana myös kansainvälisiä tekijöitä: Jack Mortonin Los Angelesin toimisto ja tanskalainen tuotantoyhtiö Bacon.
Gaming: Game Marketing -kategoriassa on ehdolla myös Supercellin Clash of Clans -peliä markkinoiva Clash Puzzles -ulkomainoskampanja, joka on lisäksi finalistina myös Out of Home -sarjan kategorioissa Billboards & Transit - Series ja Brand Partnerships.
Myös saman pelin Town Hall for Sale -kampanja on ehdolla Gaming: Game Marketing -kategoriassa.
Supercellin kampanjoiden suunnittelusta vastasi David Agencyn New Yorkin toimisto.
Nord DDB Helsingin ja McDonald’sin menestynyt McDrip-kampanja on ehdolla kategorioissa Design: Brand Partnerships, Print & Promotional: Physical Products & Apparel ja Public Relations: Brand Partnerships.
McDrip oli ehdolla kilpailussa jo viime vuonna Cultural Driver: Popular Culture Impact- ja Social Media: Brand Partnerships -kategorioissa.
Kansainvälisesti toimistoista eniten ehdokkuuksia keräsi FCB New York, yhteensä 50, joista valtaosa Michelob Ultra -olutbrändille tehdyllä Dreamcaster-kampanjalla.
Totutusti eniten finaaliin päässeitä ehdokkaita tulee Yhdysvalloista. Euroopan maista parhaiten ovat edustettuina Iso-Britannia ja Ranska.
Palkinnot jaetaan toukokuun loppupuolella New Yorkissa.
Lue myös: Suomalaisohjaajan ja -tuottajan Supercell-filmi nappasi palkintoja The One Show’ssa