Kuva: The One Show
Mainonta

Suomalaiset peliyhtiöt vahvasti esillä The One Show’n short-listalla – pelimarkkinoinnin kategoriassa kolme eri suomalaiskampanjaa

19.4.2024 9:27
Mikko Perttunen
McDrip on ehdolla myös tänä vuonna.

Mainonnan alan kansainvälisen The One Show -kilpailun finalistit on julkistettu.

Suomesta on mukana neljä eri kampanjaa, jotka kisaavat seitsemässä kategoriassa.

Reaktorin ja Metacoren Merge Mansion -peliä markkinoiva Unlocking Merge Mansion -kampanja on ehdolla Branded Entertainment: Games/Gaming -kategoriassa sekä Gaming: Game Marketing -kategoriassa. Tuotannossa on mukana myös kansainvälisiä tekijöitä: Jack Mortonin Los Angelesin toimisto ja tanskalainen tuotantoyhtiö Bacon.

Gaming: Game Marketing -kategoriassa on ehdolla myös Supercellin Clash of Clans -peliä markkinoiva Clash Puzzles -ulkomainoskampanja, joka on lisäksi finalistina myös Out of Home -sarjan kategorioissa Billboards & Transit - Series ja Brand Partnerships.

Myös saman pelin Town Hall for Sale -kampanja on ehdolla Gaming: Game Marketing -kategoriassa.

Supercellin kampanjoiden suunnittelusta vastasi David Agencyn New Yorkin toimisto.

Nord DDB Helsingin ja McDonald’sin menestynyt McDrip-kampanja on ehdolla kategorioissa Design: Brand Partnerships, Print & Promotional: Physical Products & Apparel ja Public Relations: Brand Partnerships.

McDrip oli ehdolla kilpailussa jo viime vuonna Cultural Driver: Popular Culture Impact- ja Social Media: Brand Partnerships -kategorioissa.

Kansainvälisesti toimistoista eniten ehdokkuuksia keräsi FCB New York, yhteensä 50, joista valtaosa Michelob Ultra -olutbrändille tehdyllä Dreamcaster-kampanjalla.

Totutusti eniten finaaliin päässeitä ehdokkaita tulee Yhdysvalloista. Euroopan maista parhaiten ovat edustettuina Iso-Britannia ja Ranska.

Palkinnot jaetaan toukokuun loppupuolella New Yorkissa.

Lue myös: Suomalaisohjaajan ja -tuottajan Supercell-filmi nappasi palkintoja The One Show’ssa

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)