Toimistot

Suomalaisesta Reaktorista tuli Liverpool FC:n kumppani – yritys rakentaa brittiseuralle uudenlaista fanikokemusta

"Suunnittelemme fanikokemusta korkeimmalta abstraktiotasolta lähtien", sanoo Niclas Kristiansson.
Kuva:
Suomalaisesta Reaktorista tuli Liverpool FC:n kumppani – yritys rakentaa brittiseuralle uudenlaista fanikokemusta

Muun muassa digitaalista strategia- ja designtyötä tarjoava suomalaisyritys Reaktor on tehnyt merkittävän kumppanuussopimuksen, sillä yritys ryhtyy yhteistyöhön maailman suurimpiin urheilubrändeihin kuuluvan Liverpool FC:n kanssa. Liverpool pelaa Englannin Valioliigassa.

Reaktor luo seuralle uudenlaisen faneille suunnatun digitaalisen palvelun, jonka tehtävänä on yhdistää fanit ja seura. Korona-aika on etäännyttänyt faneja seuroista, koska otteluita on pelattu pitkälti suljettujen ovien takana. Nyt Reaktor aikoo auttaa Liverpoolia fanien sitouttamisessa.

Reaktor luo Liverpoolille verkkopalvelun, jossa fanit pääsevät kuluttamaan sisältöä monipuolisesti. Tavoitteena on luoda täysin uudenlainen digitaalinen fanikokemus. Reaktor Creativen vastaava luova johtaja Niclas Kristiansson ei voi vielä kertoa, mitä palvelu pitää sisällään konkreettisesti, mutta pääasioihin kuuluu muun muassa sekä paikallisen että maailmanlaajuisen yleisön huomioiminen. Isossa roolissa on datan käyttö, analysointi ja asiakaskokemus.

– Suunnittelemme fanikokemusta korkeimmalta abstraktiotasolta lähtien, Kristiansson kertoo MarkkinointiUutisille.

Kumppanuus julkistettiin tänään torstaina, mutta projektia on suunniteltu jo pitempään. Reaktor tapasi Liverpoolin väen ensimmäistä kertaa jo vuonna 2019.

Suomalaisittain kumppanuus on merkittävä, sillä harvat suomalaistoimistot pääsevät työskentelemään näin isojen brändien kanssa.

– Me olemme Keski-Euroopan kontekstissa pieni toimija, mutta vahva työntekomme on alkanut tuottaa tulosta. Nykyään taistelemme samoista asiakkuuksista R/GA:n ja AKQA:n kaltaisten jättien kanssa.

– Tämä on kuitenkin vain yksi osoitus siitä, minkälaisia projekteja teemme Keski-Euroopassa. Meillä on paljon muutakin mielenkiintoista liikettä siellä päässä.

Liverpool-kumppanuus voi myös poikia toimistolle paljon uutta.

– Tämä kumppanuus on totta kai näytön paikka, sillä saamme työskennellä näin kunnioitettavan voimakkaan ja hienon brändin kanssa, Kristiansson päättää.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa