Joonas Nurmi esittelee Aerocom Aviationin liike- ja vapaa-ajanmatkailijoille räätälöityä korkealaatuista yksityislentopalvelua CBS News -kanavilla. Inserttiä yksityisilmailun kasvavasta suosiosta esitetään aamu- ja uutisohjelmissa eri puolilla Yhdysvaltoja 12-13. marraskuuta.
Media

Suomalainen yksityislentoyhtiö nousi valokeilaan Yhdysvalloissa

13.11.2025 12:45
Mikko Perttunen
”Toivomme, että nyt saamamme ansaittu medianäkyvyys houkuttelee yhä useampia korkeatasoisia palveluita arvostavia matkailijoita Suomeen.”

Suomalainen yksityislentoyhtiö Aerocom Aviation on noussut kansainväliseksi uutisaiheeksi, kun yhtiön palvelua ja sen toista perustajaa Joonas Nurmea esitellään parhaillaan CBS Newsin aamuohjelmissa ja valtakunnallisissa TV-uutisissa.

Yksityislentämisen kasvusta pandemian jälkeen raportoiva CBS Newsin toimittaja Wendy Gillette vieraili alkusyksystä Suomessa tutustumassa Aerocom Aviationin palveluihin. Gillette työskentelee CBS Newsille tv- ja radiotoimittajana ja luotsaa kanavalla myös omaa Travel Tuesday -matkailuohjelmaa.

MAINOS
MAINOS

Nurmen ja Ari Kallisen perustama helsinkiläinen helikopteripalvelu Helsinki Citycopter on viidessä vuodessa kasvanut täyden palvelun lentoyhtiöksi. Aerocom Aviation tarjoaa yksityis- ja liikelentoja, räätälöityjä matkailukokemuksia ja lentäjien koulutusta.

Yhtiön liikesuihkukoneet operoivat ACXJET-brändin alla, ja sen kalustoon kuuluu Cessna Citation CJ4- ja CJ4 Gen2 -liikesuihkukoneet.

CBS Newsin kautta saavutettu ansaittu näkyvyys vahvistavat yhtiön tiedotteen mukaan Suomen asemaa houkuttelevana matkailu- ja liiketoimintakohteena Yhdysvalloissa. Jo tammikuussa 2024 Aerocom Aviationin Helsingin ja Lapin yhdistävä korkeatasoinen matkailutuote esiteltiin Golden Globe -gaalan voittajille osana maailman ylellisimmäksi lahjakassiksi nimettyä VIP-pakettia.

– Sinnikäs työmme Suomen vetovoiman ja tunnettavuuden kasvattamiseksi Yhdysvalloissa alkaa nyt näkyä ja tuottaa tulosta. Toivomme, että nyt saamamme ansaittu medianäkyvyys houkuttelee yhä useampia korkeatasoisia palveluita arvostavia matkailijoita Suomeen ja muualle Pohjoismaihin, Nurmi toteaa tiedotteessa.

– Ajoitus ei voisi olla parempi, sillä olen parhaillaan Yhdysvalloissa tapahtumassa, jossa kohtaavat maailman suurimpien artistien, urheilijoiden ja muiden viihdetähtien sekä tuotantoyhtiöiden matkasuunnittelijat. Kalustoamme ja palveluamme on jo nyt käytetty kansainvälisten bändien ja tähtien kiertueilla, mutta ajankohtainen CBS News -näkyvyys avaa meille ja muille laadukkaille suomalaisille palveluntarjoajille varmasti uusia mahdollisuuksia kansainvälisiin kumppanuuksiin, hän jatkaa.

Aerocom Aviationin kansainvälinen näkyvyys vahvistaa myös yhtiön pitkän aikavälin tavoitetta tehdä Suomesta yksilöllisen liike- ja vapaa-ajanmatkailun sekä vastuullisen yksityisilmailun edelläkävijä.

Tästä huolimatta lentämisen ja erityisesti yksityislentämisen hiilijalanjälki henkilöä kohden on suuri.

Lue myös: Vain neljä prosenttia suomalaisista tuntee lentohäpeää aina lentäessään

Toisaalta yhtiö kertoo olevansa Pohjoismaiden ensimmäinen kaupallinen helikopterioperaattori, joka otti käyttöönsä uusiutuvan lentopolttoaineen, ja se on mukana myös Helsingin kaupungin vastuullista matkailua edistävässä kumppanuusverkostossa.