Digitaalisuus

Suomalainen startup-yritys keräsi kahden miljoonan euron rahoituksen ja tähtää yhä vahvemmin ulkomaille – kehuttu järjestelmä hoitaat akuutit rekrytointitarpeet innovatiivisella digimarkkinoinnilla

Jobillan avulla yritykset pystyvät houkuttelemaan rekrytointiprosesseihinsa mukaan huippuosaajia, jotka eivät aktiivisesti hae uutta työpaikkaa.
Kuva:
Jobilla
Suomalainen startup-yritys keräsi kahden miljoonan euron rahoituksen ja tähtää yhä vahvemmin ulkomaille – kehuttu järjestelmä hoitaat akuutit rekrytointitarpeet innovatiivisella digimarkkinoinnilla

Suomalainen startup Jobilla on kerännyt 2,16 miljoonan euron rahoituksen. Johtavana sijoittajana toimi Trind VC. Rahoitus koostuu pääomasijoituksista sekä noin 700 000 euron suuruisesta yrityslainasta ja Business Finlandin tuesta.

Jobilla on kehittänyt digitaalisen rekrytointijärjestelmän, jonka avulla yritykset pystyvät löytämään rekrytointivaiheessa sellaisia huippuosaajia, jotka eivät hae aktiivisesti uutta työpaikkaa. Järjestelmä myös hoitaa asiakkaiden akuutit rekryrointitarpeet innovatiivisella digimarkkinoinnilla.

– Näimme, miten useat yritykset tuskailivat saman ongelman kanssa: avoimeen työpaikkaan täydellisen tekijän löytäminen oli todella haastavaa perinteisiä rekrytointijärjestelmiä käyttäen, sanoo Jobillan toimitusjohtaja Henri Nordström tiedotteessa.

– Perinteiset rekrytointikanavat tavoittavat vain aktiiviset työnhakijat. Työsuhteissa olevista potentiaalisista kandidaateista 85 prosenttia ei tiedä uusista uramahdollisuuksista, vaikka 52 prosenttia heistä olisi valmis vaihtamaan työpaikkaa sopivan mahdollisuuden osuessa kohdalle. Haluammekin auttaa rekrytoijia järjestelmällä, joka saattaa yhteen huippuosaajat ja parhaat yritykset.

Nordström kertoo MarkkinointiUutisille, että yrityksen innovatiivinen markkinointi koostuu kolmesta palasesta.

– Työkalumme integroituu Facebookin ja Instagramin mainosverkkoihin, josta tavoitamme halutun kohderyhmän kohdennetulla mainonnalla. Toinen osa on konversiotyökalumme, jossa hyödynnämme monivalintatestejä sekä inpage chat -botteja konvertoidaksemme kandidaatit mahdollisimman tehokkaasti. Kolmas pala on automaattinen kandidaattikategorisointi, jonka avulla rekrytoija pystyy keskittämään aikansa kaikkein potentiaalisimpiin kandidaatteihin, Nordström sanoo.

– Toteutamme tällaisen kampanjan palveluna ja kustomoimme sen aina asiakkaan tarpeisiin. Tämän tuotteen olemme nimenneet Digital Headhuntingiksi.

Palvelulle on ollut suurta kysyntää, ja Jobilla toimiikin jo viidellä eri mantereella. Nyt suomalaisyrityksen tähtäimessä on keskittyä saksankielisille markkinoille, minkä jälkeen tavoite on Yhdysvalloissa. Yritys ja sijoittajat uskovat vahvasti, että Jobilla pystyy tehokkaalla, kohdennetulla ja helppokäyttöisellä järjestelmällään muuttamaan tapaa, jolla 450 miljardin dollarin rekrytointimarkkina tällä hetkellä toimii. 

– Olemme toimineet rekrytointialan yritysten parissa yli 20 vuoden ajan. Jobillan kyky tavoittaa huippuhakijoita on aivan eri tasolla kilpailijoihin verrattuna. Uskomme Jobillan ottavan johtoaseman rekrytointialalla älykkäällä ja skaalautuvalla teknologiallaan, kommentoi Trind.VC:n osakas Kimmo Irpola

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa