Yaytrade
Brändit

Ruotsalainen verkkokauppa ryntää suomalaisten muotiliikkeiden avuksi koronan keskellä

18.5.2021 12:50
Toni Rajamäki
Yaytrade auttaa muotiliikkeitä myymään ylijäämätuotteitaan pois.

Premium-merkkeihin keskittynyt second hand -verkkokauppa Yaytrade ryntää suomalaisten muotiliikkeiden avuksi, ruotsalaisbrändi tiedottaa. Yritys tarjoaa suomalaisille kivijalkaliikkeille mahdollisuuden myydä varastojaan tyhjiksi Yaytraden verkkokaupassa.

Muotiliikkeet ovat kärsineet koronapandemiasta rajusti, koska rajoitukset ja ihmisten pysyminen kotona ovat johtaneet asiakaskatoon. Tämän takia monien liikkeiden varastoihin on jäänyt paljon ylijäämätuotteita. Yaytrade auttaa yrityksiä avaamalla kumppaniyrityksilleen oman myyntikanavan, jossa liikkeet voivat itse markkinoida ja myydä tuotteitaan. Tarvittaessa Yaytrade kuvaa ja varastoi tuotteet, tekee myynti-ilmoitukset sekä hoitaa maksuliikenteen ja toimitukset.

– Brändi myy juridisesti itse tuotteet, vaikka me tarjoamme alustan ja hoidamme aivan kaikki käytännön asiat, avaa Yaytraden Suomen maajohtaja Suvi Roine (kuvassa) tiedotteessa.

Muotiliikkeiden tuska näkyy muun muassa Helsingin keskustassa, josta on kadonnut koronan takia useampia muotiliikkeitä.

– Olen surullisin mielin seurannut tilannetta. Melkein jokaisessa kauppakeskuksessa näkee viikoittain, että joku kauppa on sulkenut ovensa. Helsingin keskustasta katoaa niin ikään muotiliikkeitä kovaa vauhtia

– Mikäli muotiliikkeet eivät saa ylijäämävarastojaan myytyä, niiden varastoiminen maksaa, eivätkä ne ole enää seuraavana sesonkina kuranttia tavaraa.

Yaytrade on kokeillut verkkoystäväkauppaa Ruotsissa, missä kokemukset ovat olleet hyviä.

– Kun myytiin esimerkiksi Filippa K:n näytekappaleita ja ylijäämävarastoa, niin myyntiprosentti oli yli 73 prosenttia, joka on aivan huimaa. Jos muotiliikkeellä on hyviä premium-brändejä, ne myyvät varmasti Yaytradella, Roine päättää.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)