Brändit

Ruoan hävikkiä vähentävä verkkokauppa Matsmart kasvaa vauhdilla myös Suomessa

Ruotsalainen elintarvikeverkkokauppa Matsmart keräsi 35 miljoonan euron rahoituksen.
Kuva:
Matsmart
Ruoan hävikkiä vähentävä verkkokauppa Matsmart kasvaa vauhdilla myös Suomessa

Suomessakin toimiva ruotsalainen elintarvikeverkkokauppa Matsmart keräsi uusimmalla rahoituskierroksellaan 35 miljoonan euron potin, jonka avulla yritys jatkaa kestävän kehityksen edistämistä. Matsmart myy pelkästään elintarvikkeita, jotka uhkaavat päätyä hävikiksi.

Myös Suomen Matsmart-yksikkö saa osansa yrityksen jättirahoituksesta, sanoo Suomen maajohtaja Michaela Böckelman.

– Uusi rahoitus auttaa yritystämme laajentumaan uusille markkinoille ja samalla myös panostamaan entisestään toimintaan jo olemassa olevilla markkinoilla, kuten Suomessa. Haluamme löytää uusia kuluttajia ja tavarantoimittajia, joilla on sama tavoite kuin meillä eli vähentää ruokahävikkiä Suomessa ja maailmalla, Böckelman kertoo MarkkinointiUutisille.

Suomessa verkkokaupan takana oleva Matsmart in Scandinavia on onnistunut kasvamaan nopeasti muutamassa vuodessa. Matsmart in Scandinavia perustettiin vuonna 2017, ja yrityksen liikevaihto on kasvanut neljässä vuodessa alle miljoonasta yhdeksään miljoonaan euroon. Viime vuonna kasvua auttoi koronapandemia, joka kasvatti verkkokauppojen suosiota merkittävästi.

– Kasvu on ollut merkittävää. Voi sanoa, että suomalaiset ovat ottaneet hävikin vähentämisen asiakseen ja ovat samalla myös olleet ruoan verkko-ostamisen edelläkävijöitä. Uskomme, että kasvu olisi jatkunut viime vuonna koronasta huolimatta. Keskityimme erityisesti siihen, että pystyimme keväällä vastaamaan kysyntäpiikkeihin varastossamme ja logistiikassa. 

Matsmart panostaa Suomessa etenkin digi- ja vaikuttajamarkkinointiin. Brändin rakentamista helpottaa etenkin se, että yrityksen verkkokaupasta löytyy jo lukuisia tunnettuja tavarantoimittajia, kuten Orkla ja Paulig.

Kasvun lisäksi Suomessa halutaan tehdä taloudellisesti kestävämpää yritystoimintaa.

– Keskitymme kestävään kehitykseen myös liiketoiminnassamme. Ruotsissa toiminta oli kannattavaa jo viime vuonna, Böckelman päättää.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa