Roope Ruotsalainen on nimitetty autokauppaketju Sakan brändi- ja asiakkuusjohtajaksi.
Ruotsalainen aloittaa tehtävässä helmikuun alussa. Hän siirtyy Sakalle Frankly Partnersin toimitusjohtajan tehtävästä. Kaiken kaikkiaan Ruotsalainen työskenteli Franklylla 11 vuoden ajan, joista viisi toimitusjohtajana.
Ruotsalainen on työskennellyt urallaan myös seitsemän vuoden ajan Dagmarilla sekä luennoinut Markkinointi-instituutissa, Haaga-Helialla ja Aalto-yliopistossa.
– Olemme erittäin iloisia ja otettuja saadessamme Roopen kaltaisen brändin, asiakaskokemuksen ja kuluttajakäyttäytymisen strategisen osaajan taloomme. Brändistrategiamme on juuri uudistettu ja Roopen avulla tavoitteenamme on ottaa autokaupan asiakaskokemuksen ykköspaikka tulevaisuudessa, toimitusjohtaja Petri Poukkula kertoo tiedotteessa.
Ruotsalaisesta tulee samalla Sakan johtoryhmän jäsen ja osa 6-henkistä markkinointitiimiä. Itse brändi- ja asiakkuusjohtajan tehtävä on Sakalla uusi.