Kauppakeskus Mylly
Brändit

Raision Myllyllä neljättä kertaa perättäin kauppakeskusten paras maine

15.2.2024 9:29
Mikko Perttunen
Tripla paransi mainettaan eniten.

Raision Mylly on jälleen Suomen hyvämaineisin kauppakeskus.

T-Median vuosittainen kauppakeskusten Luottamus & Maine -tutkimus toteutettiin nyt neljättä kertaa. Tutkimuksessa tarkasteltiin kansalaisten näkemyksiä sekä käytöstä Suomen kymmentä suurinta kauppakeskusta kohtaan. Mylly on pitänyt kärkisijaa hallussaan jokaisena tarkasteluvuotena.

Mylly on saanut rinnalleen kilpakumppaneita, kun yhä useampi kauppakeskus on onnistunut vahvistamaan mainettaan kansan parissa. Tänä vuonna hyvälle tasolle yltää jo seitsemän kauppakeskusta.

Tuloslista kauppakeskuksista muodostui kansalaisten antamien arvioiden pohjalta.

Myllyn maineen vahvuus näkyy siinä, että kaikki tutkituista maineen kahdeksasta eri osa-alueesta saavuttaa hyvän tason. Jumbo-Flamingo ja Tripla ovat molemmat lähellä vastaavaa tilannetta. Molemmilla ainoastaan mielikuva vuorovaikutuksesta jää vielä kohtuulliselle tasolle.

Mall of Tripla Helsingin Pasilassa onnistui parantamaan mainettaan eniten. Aiemmin kohtalaisella tasolla ollut Tripla nousi nyt 0,15 yksikköä saavuttaen historiansa korkeimman mainepistemäärän ja nousten samalla kolmanneksi maineikkaimmaksi kauppakeskukseksi. Triplan vahvuuksina nähdään erityisesti tuote- ja palveluvalikoima sekä uudistumiskyky.

Kyky uudistua yhdistää kärkisijoja pitäviä Myllyä, Jumbo-Flamingoa ja Triplaa.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

– Kyky uudistua yhdistää kärkisijoja pitäviä Myllyä, Jumbo-Flamingoa ja Triplaa. Toimialalla on viimeiset vuodet eletty hyvin poikkeuksellisessa ympäristössä, mikä on vaatinut keskuksilta uudenlaista asennetta ja suhtautumista. On selkeästi nähtävissä, että kauppakeskukset, jotka jo koronan aikana aktiivisesti kehittivät toimintaansa, nauttivat nyt vahvistuvasta kansan suosiosta, T-Median tiedolla johtamisen asiantuntija Elisa Runsas sanoo.

Kauppakeskusten mainepistemäärät

Mylly 3.70

Jumbo-Flamingo 3.64

Mall of Tripla 3.62

Ideapark Seinäjoki 3.54

Kaari 3.54

Ideapark Lempäälä 3.51

Sello 3.51

Iso Omena 3.47

Ainoa 3.42

Hansakortteli 3.33

Redi 3.22

Itis 3.04

Tutkimuksen tiedonkeruu toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella 25.10.–10.11.2023 ja tutkimukseen osallistui kaiken kaikkiaan 1980 suomalaista. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15–65-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti (poislukien Ahvenanmaa).