Kuva: B2 Impact
Mainonta

Perintäyritys toi vihreän valopallon Helsingin Rautatientorille – valaisee yhtä usein kuin suomalainen saa perintävelkansa maksettua pois

1.10.2024 12:31
Mikko Perttunen
Kampanja on osa OK Perinnän siirtymistä kokonaisuudessaan kansainvälisen B2 Impact -brändin alle.

Suomalainen perintätoimisto OK Perintä Oy on vaihtanut nimensä tästä päivästä eteenpäin B2 Impactiksi. Nimenmuutoksen yhteydessä yritys rakennuttanut Helsingin Rautatientorille valotaideteoksen, joka valaisee kaupunkia kahden minuutin välein 5. lokakuuta saakka.

Yrityksen mukaan juuri kahden minuutin välein joku suomalainen saa velkansa viimeisen erän maksettua pois B2 Impactin perinnästä.

Kampanjan mainostoimistona on SEK ja tapahtumatoimistona Tapaus.

MAINOS
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Rautatientorin ulkomainos on osa suurempaa brändikampanjaa, johon kuuluu myös radiospotteja, digitaalista mainontaa sekä Helsingissä ja Vaasassa sidosryhmätapahtumia, joista vastaa tapahtumatoimisto Vaihde Helsinki.

Erikoisen ulkomainoksen kohdalla yhteistyö ja lupaprosessit viranomaisten kanssa toimi markkinointi- ja viestintäpäällikkö Kyösti Hagertin mukaan jouhevasti.

– Valo ei toki saanut olla liian kirkas, joten pimeällä se pääsee paremmin oikeuksiinsa, Hagert sanoo.

Aluksi valopallossa ei ollut logoja tai muuta tietoa, mutta nyt ulkomainoksessa ja sen ympärillä kerrotaan, mistä on kyse. Lisäksi paikalla on B2 Impactin promoottoreita.

B2 Impactista kerrotaan, että kampanja on osa yrityksen tavoitetta vahvistaa inhimillisen perinnän periaatteita Suomessa.

– Haluamme haastaa myös muita mukaan siihen. Toimialallahan on yleisesti aika huono maine, mikä on ollut meillekin haaste. Toisaalta asiakastyytyväisyytemme on ollut korkea, joten uskomme, että tämä on oikea tapa tehdä perintää. Yrityksillekin on rahojensa saamisen lisäksi tärkeää, että heidän asiakkaitaan kohdellaan kunnioittavasti, Hagert kertoo.

Vuonna 1991 perustettu OK Perintä siirtyi jo vuonna 2012 osaksi kansainvälistä B2 Impact -konsernia ja siirtyy nyt nimeään myöten kokonaisuudessaan kansainvälisen brändin alle. Suomessa muutos näkyy ennen kaikkea uudistuneena nimenä ja visuaalisena ilmeenä.

MAINOS