Kauppahalli24
Digitaalisuus

Pääkaupunkiseudulta Turkuun laajentuva Kauppahalli24 aikoo haastaa S-ryhmän ja Keskon ruoan verkkokauppakisassa

10.3.2021 10:35
Toni Rajamäki
Kauppahalli24:n etuna suhteessa kilpailijoihin on erilainen toimintamalli.

Aiemmin pelkästään pääkaupunkiseudulla toiminut Suomen kolmanneksi suurin ruokaverkkokauppa Kauppahalli24 on laajentanut toimintaansa Turun alueelle. Toiminta-alueen kasvattaminen on iso osa yrityksen strategiaa, jonka mukaan Kauppahalli24 aikoo laajentua Suomen suurimpiin kaupunkeihin.

– Suunnitelmissamme on laajentua tämän vuoden aikana askeleittain Kauppahalli24.fi:n laajan tarjonnan ja kotitoimitusten kanssa ainakin suurimpiin kaupunkeihin. Turku on meille erittäin tärkeä ensimmäinen askel, josta saamme paljon oppia tulevaisuuden etenemiseen. Meillä on myös kehityksessä uusia konsepteja, joiden avulla tulemme laajentumaan vielä vahvemmin, kertoo Kauppahalli24:n taustayrityksen Seulo Palvelut Oy:n toimitusjohtaja Petri Toivonen MarkkinointiUutisille.

Tulevaisuudessa yritys haluaa haastaa ruoan verkkokauppakisan suurimmat tekijät, S-ryhmän ja Keskon.

– Kilpailijamme Kesko ja S-ryhmä ovat päässeet Suomessa erittäin isoiksi, ja heillä on paljon resursseja verrattuna meihin. Tulemme kuitenkin haastamaan heitä entistä vahvemmin erilaisella ja asiakkaiden arvostamalla toimintamallillamme sekä laajalla partneroitumisella avoimen ekosysteemin hengessä. Tavoitteenamme on moninkertaistaa liikevaihtomme jo tulevina vuosina, olemme siinä jo hyvällä polulla, Toivonen jatkaa.

Kauppahalli24:n toimintamalliin kuuluu, että tuotteet tilataan tavarantoimittajilta vasta asiakastilauksen perusteella. Malli takaa laajan valikoiman, jossa korostuu elintarvikkeiden tuoreus. Malli myös minimoi hävikkiä.

– Asiakkaamme arvostavat erityisesti läpivirtausmallistamme johtuvaa elintarvikkeiden tuoreutta ja laajaa tarjontaa, joka sisältää suosittujen brändien lisäksi runsaasti myös esimerkiksi lähituottajien erikoisuuksia. Tarjoamme myös edullisia kotiinkuljetuksia.

Kauppahalli24:n kasvusuunnitelmassa painottuu vahvasti digitaalinen markkinointi.

– Käytämme pääasiassa kohdennettua digitaalista markkinointia. Hyödynnämme myös koneoppimista mainosten käytössä ja kehittämisessä. Loimme viime vuonna toimintamallin, jolla pystymme mittaamaan markkinointia ja olemaan sitä kautta tehokkaita. Tätä tulemme hyödyntämään entistä enemmän tänä vuonna. Samalla mallilla edetään myös uusille alueille, kuten esimerkiksi Turkuun, Toivonen päättää.

MAINOS
MAINOS