Anna-Riikka Hovi–Taunila. Kuva: Omnicom Media Finland
Toimistot

Omnicomin ja IPG:n yhdistyminen synnytti Suomeen uuden mediatoimistokonsernin – toimitusjohtajaksi Anna-Riikka Hovi-Taunila

4.12.2025 16:03
Mikko Perttunen
Talousjohtajaksi nimitettiin Eeva Vakkilainen.

Omnicomin ja IPG:n välisen yritysoston toteuduttua 26. marraskuuta Suomeen on syntynyt uusi mediatoimistokonserni, Omnicom Media Finland. Sen myötä Omnicom Media Group ja IPG Mediabrands ovat yhdistyneet.

Uusi konserni tuo samaan kokonaisuuteen mediatoimistobrändit Hearts & Science, Initiative Finland, OMD Finland, Toinen PHD ja Virta UM sekä globaalit ja lokaalit tarjoamat, kuten Annalect, Kuulas, TRKKN ja Fuse.

MAINOS

Omnicom Media Finlandin toimitusjohtajaksi on nimitetty Anna-Riikka Hovi–Taunila ja talousjohtajaksi Eeva Vakkilainen. Taunila nimitettiin aiemmin tänä vuonna Omnicom Media Group Finlandin toimitusjohtajaksi.

Lue myös: Anna-Riikka Hovi-Taunila Suomen Omnicomin toimitusjohtajaksi

–Olen innostunut johtamaan Omnicom Media Finlandia ja rakentamaan yhdessä kokeneen tiimimme kanssa uudenlaista mediatoimistokonsernia Suomeen. Yhdistämällä paikallisen ja kansainvälisen osaamisen huippuluokan teknologiaan ja dataan voimme tarjota asiakkaillemme merkittävää lisäarvoa sekä auttaa heitä menestymään nopeasti muuttuvassa markkinoinnin ja median ympäristössä, Hovi-Taunila toteaa tiedotteessa.

Lue myös: ”Historiallinen yhdistyminen” – mainosalan jättiläiset Omnicom ja IPG muodostavat maailman suurimman mainosalan konsernin