Musti ja Mirri
Mainonta

Mustin ja Mirrin Cannes-palkittu kampanja ohitti lukkoon lyödyt suunnitelmat: ”Idea oli liian hyvä ohitettavaksi”

28.6.2023 10:19
Mikko Perttunen
Markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari muistuttaa, etteivät palkinnot ole kuitenkaan merkittävä tekijä kumppanin valinnassa.

Mustin ja Mirrin Täällä pelkään minä -kampanja palkittiin Cannes Lions -festivaaleilla pronssisella leijonalla Media-kategorian Use of Outdoors-sarjassa. Viime uutenavuotena ilotulitteisiin reagoineen virtuaalisen Musti-koiran suunnitteli Erma & Reinikainen ja tuotti Cocoa.

Lue myös: Suomalaisille lisää menestystä Cannesissa: pronssileijonat McDonald'sin ja Nord DDB Helsingin sekä Mustin ja Mirrin ja Erma&Reinikaisen töille

Lue myös: Mustin ja Mirrin kampanja pakotti uudenvuoden juhlijat kohtaamaan kauhusta tärisevät lemmikit

– Meillä sisäisesti oltiin tosi iloisia ja ylpeitä palkinnosta, joka on tunnustus hienosta työstä upeille yhteistyökumppaneillemme, mutta myös osoitus meidän lemmikkiyhteisömme voimasta. Tätä juhlistettiinkin jo viime viikolla pienesti ja ehkä kesälomien jälkeen sitten vielä hieman isommin, Mustin ja Mirrin markkinointipäällikkö Eveliina Rantahalvari sanoo.

Erma & Reinikainen otti lemmikkieläintarvikeyritykseen yhteyttä viime marraskuun lopulla.
MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)

Rantahalvari kertoo, että Erma & Reinikainen otti lemmikkieläintarvikeyritykseen yhteyttä viime marraskuun lopulla ja kertoi, että tarjolla olisi kampanjaidea uuteenvuoteen. Tässä vaiheessa Musti ja Mirri oli kuitenkin lyönyt jo loppuvuoden markkinointisuunnitelmat lukkoon, ja yrityksessä valmisteltiin hyvää vauhtia kevään markkinointia.

– Idea oli liian hyvä ohitettavaksi. Tuli vahva tunne, että tämä meidän on pakko toteuttaa ja nyt vain raivataan sille tilaa. Meillä sisäisesti innostuttiin kampanjasta ja koettiin, että tämä on juuri sitä, mitä Mustin ja Mirrin tulee lemmikkiyhteisön puolesta tehdä, Rantahalvari sanoo.

Vahva tunne osoittautui oikeaksi. Kampanja ylitti tavoitteensa ja huomioitiin erikoislaatuisuudestaan Suomessakin. Kirsikkana kakun päälle tuli vielä Cannes-menestys.

– Oli suuri ilo ja kunnia päästä jo short-listalle, joten palkinto oli mitä parhain yllätys kaikille meistä. Olimme toki kampanjasta iloisia ja ylpeitä jo ennestään, Rantahalvari toteaa.

Hän muistuttaa, että vaikka palkinnot ovat hienoja tunnustuksia tekijöiden ammattitaidosta, eivät ne kuitenkaan ole merkittävä tekijä markkinointikumppanin valinnassa.

– Eniten vaikuttaa se, millainen fiilis mahdollisesta yhteistyöstä tulee esimerkiksi sen suhteen, miten vuorovaikutus toimii, millainen yhteistyömalli olisi ja totta kai ylipäätään hyvät luovat ideat. Meille yhteistyö esimerkiksi Erma & Reinikaisen kanssa on tuonut paljon iloa ja inspiraatiota myös tiimin sisäiseen tekemiseen, ja ylipäätään yhteistyössä on säilynyt hyvä yhteen hiileen puhaltamisen fiilis, Rantahalvari summaa.