Unsplash/Inlytics
Media

Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: LinkedIn lähtee Kiinasta

18.10.2021 11:55
Toni Rajamäki
LinkedIn aikoo lanseerata Kiinaan uuden työnhakusivuston. TikTok jatkaa mainosuudistuksiaan.

MarkkinointiUutiset listaa maanantaisin edellisen viikon mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta. Viime viikolla otsikoihin nousi muun muassa sosiaalisen median alusta LinkedIn, joka kertoi jättävänsä Kiinan markkinan.

LinkedIn lähtee Kiinasta “liian haastavan ympäristön takia”

Verkkoyhteisöpalvelu ja verkostoitumissovellus LinkedIn lähtee Kiinasta. Yhtiö kertoi asiasta viime viikolla.

Yhtiö kokee, että paikallisessa ympäristössä on liian hankala operoida viranomaisten vaatimusten takia. Microsoftin omistama LinkedIn on ollut Kiinan markkinoilla vuodesta 2014 lähtien.

Microsoft ei ole kuitenkaan lähdössä Kiinan työnhakumarkkinoilta, sillä Microsoft lanseeraa maahan uuden työpalvelun LinkedInin tilalle. InJobs-niminen palvelu julkaistaan myöhemmin tänä vuonna. Palvelussa listataan ainoastaan vapaita työpaikkoja. InJobsissa ei voi esimerkiksi julkaista omia kirjoituksia tai jakaa uutisia, kuten LinkedInissä.

TikTok panostaa nyt ääneen

Sosiaalisen median hittipalvelu TikTok on tehnyt viime aikoina isoja uudistuksia mainostyökaluihinsa, ja yhtiö yrittääkin koko ajan parantaa asemiaan mainostajien silmissä. Se ei ole ihme, sillä mainostajat ovat koko ajan kiinnostuneempia palvelusta.

Nyt TikTok tuo palveluunsa aiempaa parempia äänipalveluja mainostajille. Yhtiö kertoo, että se on hankkinut itselleen kuusi äänikumppania, jotka luovat brändeille kustoimoitua ääntä ja auttavat luomaan äänistrategiaa mainoksiin. Lisäksi TikTok on lisännyt mainostajille mahdollisuuden päästä käsiksi yli 150 000 äänileikkeeseen, joita voi hyödyntää mainoksissa.

Kolhuja saanut Facebook tekee uudistuksia, jotka suojelevat Instagramin teini-ikäisiä käyttäjiä

Facebook on ollut viime aikoina kohujen ympäröimänä. Ensiksi Facebookin palvelut kaatuivat useaksi tunniksi, ja seuraavana päivänä yhtiön entinen työntekijä vuoti yrityksestä tietoja julkisuuteen. Hän vahvisti muun muassa sen, että yhtiön omistama kuvapalvelu Instagram on sisäisten tutkimusten mukaan haitallinen nuorten mielenterveydelle.

Facebook alkoi ripeästi toimiin, ja viime viikolla yhtiö kertoi, että se aikoo tehdä uudistuksia, jotka suojelevat Instagramin teini-ikäisiä käyttäjiä. Uudistuksien myötä aikuisilla on mahdollisuus valvoa, mitä heidän lapsensa tekevät verkossa. Lisäksi Instagram voi ohjata teinejä haitallisen sisällön parista muualle ja kehottaa pitämään palvelun käytöstä taukoa.

Lue lisää: Kolhuja saanut Facebook tekee uudistuksia, jotka suojelevat Instagramin teini-ikäisiä käyttäjiä

MAINOS