Unsplash/Ashkan Forouzani
Brändit

Mielenkiintoisimmat markkinointiuutiset maailmalta: Adidas myy tunnetun Reebok-brändinsä

16.8.2021 12:20
Toni Rajamäki
Adidas kertoi kauppa-aikeistaan. LinkedIn esitteli uuden ominaisuuden.

MarkkinointiUutiset listaa maanantaisin edellisen viikon mielenkiintoisimpia markkinointialan uutisia maailmalta. Viime viikolla huomiota herättivät muun muassa Adidas ja LinkedIn.

Adidas myy tunnetun brändinsä

Urheiluvälinevalmistaja Adidas kertoi viime viikolla aikeistaan myydä tunnetun Reebok-brändinsä. Adidas myy Reebokin Authentic Brands Groupille, jonka portfoliossa on kymmeniä tunnettuja brändejä eri aloilta, kuten vaatebrändi Nautica ja mediabrändi Sports Illustrated. ABG ostaa Reebokin 2,1 miljardin dollarin eli noin 1,8 miljardin euron hinnalla. Adidas osti Reebokin vuonna 2006 3,8 miljardilla dollarilla.


LinkedInissä voi nyt soittaa videopuheluita

Sosiaalisen median alusta LinkedIn julkaisi palveluunsa uuden ominaisuuden. LinkedIn kertoi tuovansa yksityiskeskusteluun videokeskustelumahdollisuuden, joka on tänä päivänä hyvin olennainen asia viestintäkanavissa. Palvelu otettiin saman tien käyttöön, ja siihen ei vaadita erillistä sovellusta.

– Halusimme lisätä tehokkuutta työnhakuun ja yksityiskeskusteluihin pitäen käyttäjät turvassa, LinkedInin tiedotteessa sanotaan


Facebookin tutkijakohu jatkuu

Tutkijakohu Facebookin ympärillä jatkui viime viikolla. Facebook jäädytti elokuun alussa New Yorkin yliopiston tutkijoiden käyttäjätilejä, koska he olivat tutkineet Facebookissa olevia poliittisia mainoksia. Facebookin mukaan tilit jäädytettiin muiden käyttäjien yksityisyydensuojan takaamiseksi. Uutistoimisto Reuters kertoi viime viikolla, että Yhdysvaltain viranomaiset ovat pyytäneet selvitystä Facebookilta. Facebookin perustajalle Mark Zuckerbergille kohdistetussa viestissä kysyttiin muun muassa sitä, kuinka monen tutkijan tai toimittajan käyttäjätili on poistettu tänä vuonna.


Striimauspalveluilta jälleen vahvaa kasvua

GroupM kertoi viikkokatsauksessaan striimauspalveluiden suosion kasvusta, jolle ei näy loppua. GroupM:n mukaan tämän vuoden toisella kvartaalilla maailman kaikesta television katselusta 28 prosenttia tapahtui striimauspalveluissa. Vuoden 2019 vertailujakson lukema oli 14 prosenttia ja vuoden 2020 20 prosenttia.

Lue myös: Netflix on yhä suomalaisten suosikki rajusti kasvaneessa suoratoistopalvelumarkkinassa – näin paljon kuluttajat ovat valmiita maksamaan suoratoistopalveluista

Haluatko lukea mielenkiintoisimmista markkinointiuutisista myös jatkossa. Tilaa MarkkinointiUutisten uutiskirje, ja pysyt kärryillä siitä, mistä alalla puhutaan.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)