Mainonta

Meta testaa generatiivisen tekoälyn käyttöä Facebook- ja Instagram-mainosten luomisessa

Ominaisuudet on tarkoitus ottaa käyttöön vaiheittain muillekin kuin testaajille kesällä.
Kuva:
Meta testaa generatiivisen tekoälyn käyttöä Facebook- ja Instagram-mainosten luomisessa

Sosiaalisen median jättiläinen Meta tuo hyvää vauhtia tekoälyä alustoilleen. Nyt pieni joukko mainostajia on päässyt testaamaan tulevia työkaluja Metan AI Sandbox -testialustalla.

Testialustalla tekoäly esimerkiksi voi luoda mainostajan tekstistä useita vaihtoehtoisia mainostekstejä eri yleisölle, luomaan mainostekstin perusteella sille sopivan taustakuvan ja rakentamalla samasta mainoksesta versioita eri kuvasuhteella eri kanaviin.

Heinäkuussa tarkoitus on tuoda ominaisuuksia asteittain käyttöön suuremmalle joukolle mainostajia.

Kuvakaappaus Metan sivuilta.

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa