Mediabrands Finland
Toimistot

Mediabrands Finland nousi Dentsun ohi Suomen johtavaksi markkinointiryhmäksi, sanoo tuore analyysi – ”Menestyksen taustalla on pari merkittävää asiaa”

26.3.2021 8:30
Toni Rajamäki
Ykköspaikka vaihtui ensimmäistä kertaa moneen vuoteen Recman tekemässä analyysissä.

Ipg Mediabrands Finland Oy:stä on tullut Suomen johtava markkinointiryhmä, kertoo media-alaan keskittynyt tutkimuslaitos Recma, jonka analyysin mukaan Mediabrands Finland on noussut pisteen erolla vuosia piikkipaikallaan olleen Dentsun ohi. Mediabrands Finland on noussut Recman laatututkimuksessa muutamassa vuodessa nelossijalta ykkössijalle. Dentsun perässä tulee tasapisteissä olevat Dagmar ja Omnicom Media Group.

Koko analyysissä merkittävimpiin rooleihin nousevat muun muassa kilpailutukset ja asiakasprofiilit.

Mediabrands Finlandin toimitusjohtaja Mika Häyrinen sanoo, että nousu ykköspaikalle on merkittävä asia yritykselle, jolla on Suomessa kuusi eri toimistoa: Virta UM, Initiative, Kuulas, R3AL Helsinki, Reprise ja Marvelous. 🐣

– Kun mennään kansainvälisiin kilpailutuksiin, käytännössä kaikki maailman suurimmat mainostajat käyttävät apunaan Recman analyysiä yhteistyökumppania valitessa, Häyrinen kertoo analyysin arvostuksesta maailmalla.

Häyrisen mukaan Mediabrandsin nousun taustalla on monta asiaa, mutta onnistuminen kilpailutuksissa ja asiakassuhteisiin panostaminen ovat iso syy ykköspaikkaan.

– Olemme voittaneet paljon uusia asiakkaita, ja samaan aikaan emme ole juurikaan menettäneet vanhoja. Menestyksen taustalla on pari merkittävää asiaa. Meillä on kaksi supertärkeää KPI-mittaria. Yksi on tiimityytyväisyys, joka on ollut todella korkealla koronasta huolimatta. Toinen on asiakastyytyväisyys, joka myös on todella korkealla.

Hyviin tuloksiin yltäminen johtuu etenkin Mediabrands Finlandin kokonaisvaltaisesta osaamisesta.

– Meillä on syväosaamista lähes jokaiselle saralle. Puhutaan sitten asiakasymmärryksestä, datasta, teknologiasta tai luovuudesta.

Yrityksen menestyksestä kielii myös yksittäisten toimistoiden menestys alan kilpailuissa. Vuoden toimisto 2021 -kisassa Mediabrands Finlandin toimistot nappasivat kaksi voittoa. Initiative valittiin jo kolmatta kertaa vuoden parhaaksi mediatoimistoksi ja Kuulas parhaaksi asiakasymmärrys- ja kokemustoimistoksi.

Kasvua koronasta huolimatta

Mediabrands Finlandin kivijalan rakentaa tietysti vahva henkilöstö, josta yrityksessä pidetään huolta. Korona-aika on koetellut monia yrityksiä, mikä on johtanut tuhansien suomalaisten irtisanomisiin ja lomautuksiin, mutta Mediabrands Finland ui kuitenkin vastavirtaan ja painoi kaasua kriisin kasvaessa.

– Vaikka monet meidän asiakkaat ovat kriisialoilla, kuten ravintola- ja hotellialalla, päätimme lomautusten sijaan hankkia uusia asiakkaita, ja onnistuimmekin saamaan parikymmentä uutta merkittävää asiakasta.

Työntekijöistä huolehtiminen selittää myös sen, miksi yritys onnistui viime vuonna taloudellisestikin. Mediabrands Finland on lähtenyt tähän vuoteen voitollisen liiketuloksen siivittämänä ja palkannut lisää henkilöstöä. Tavoitteena on jatkaa kasvua ja pysyä Suomen johtavana markkinointiryhmänä.

– Tänä vuonna meillä on aloittanut jo kuusi uutta työntekijää, ja olemme palkkaamassa eri tiimeihin lisää vahvistusta. Vaikka näkymät ovat edelleen sumeat, uskomme kasvuun tänä vuonna, Häyrinen päättää.

MAINOS (TEKSTI JATKUU ALLA)