Toimistot

Markkinointialan ammattilaiset pääsevät taas äänestämään vuoden parasta työtä – tässä ovat Vuoden Paras -kilpailun finalistit

Voittaja ratkeaa 2. kesäkuuta virtuaalitapahtumassa. Pääpalkinnosta taistelee neljä eri työtä.
Kuva:
MarkkinointiKollektiivi
Markkinointialan ammattilaiset pääsevät taas äänestämään vuoden parasta työtä – tässä ovat Vuoden Paras -kilpailun finalistit

Markkinointialan Vuoden Paras -kilpailun voittajakandidaatit on vahvistettu. Finaalissa taistelee tutusti viime vuoden parhaimmat työt, jotka ovat menestyneet tänä vuonna järjestetyissä kotimaisissa markkinointialan kilpailuissa.

Vuoden Paras -tittelistä taistelevat tänä vuonna Vuoden Huiput -kisan Grand Prix’n voittanut TietoEvryn “The Polite Type”, Gold Effie Finlandin voittanut “Fortum Vipu” sekä Grand One -kilpailun Grand Prix’n voittaneet Nesteen “The most CO2 Friendly Route” ja “"Ikuinen vappu - JVG:n virtuaalikonsertti vappuaattona 2020".

Virtuaalivapun pääsuunnittelijana toimi Zoan. TBWA\Helsinki puolestaan on TietoEvryn ja Fortumin töiden takana. Nesteen finalistityön suunnittelijana oli Hasan & Partners.

MarkkinointiUutisia julkaisevan MarkkinointiKollektiivin järjestämässä kilpailussa voittajan valitsee ammattilaisyleisö äänestyksellä. Kilpailun tarkoituksena on jakaa osaamista kaikille markkinoinnin ammattilaisille. Virtuaalitapahtumassa kerrotaan jokaisen finalistityön syntymisestä.

– Vuoden Paras-kilpailu on tärkeä meidän alalle, koska myös sen kautta voimme käydä rakentavaa dialogia. Tämäkin tilaisuus on meille hyvä paikka jakaa tietoa, jotta voimme suunnitella parempia ja vastuullisempia valintoja työssämme, kertoo kisassa “The Polite Type” -työtä edustava TBWA:n Creative Director Markus Nieminen tiedotteessa

MarkkinointiKollektiivin Head of Partnerships Marica Thorén lupaa, että esiteltyjen töiden syntymisestä saadaan todenmukainen kuva.

– Vuoden Parhaan shortlistan caset voivat olla sinulle tuttuja, mutta näitä tarinoita tekijöiltä et ole ennen kuullut. Kisaamaan tulevat ammattilaiset eivät ole täällä näyttämässä pelkästään siloteltuja case-videoita, vaan jokainen on sitoutunut kertomaan saamistaan opeista, virheistä ja onnistumisten kannalta merkittävistä käännekohdista, hän sanoo.

Alan kilpailuissa on yleensä ennakoon valittu raati, mutta Vuoden Paras -kilpailussa kuka tahansa voi antaa äänensä.

– Tämä kilpailu on vahvasti yhteisöllinen: Vuoden Parhaan valitsevat kollegiaalisesti alan ammattilaiset, ja tunnustus on alan omien tekijöiden noteeraama. Jokaisella on mahdollisuus tulla osaksi Vuoden Paras -kisan tuomaristoa, Thorén jatkaa.

Viime vuonna kisan voitti Valion “Sweet Suite".

Vuoden Paras -kilpailu käydään 2. kesäkuuta virtuaalitapahtumana.









Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa