Ilmiöt

Marketing Finland julkaisi verkkosivuston, joka tarjoaa tärkeää tietoa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille Ukrainan kriisistä

Sivustolla kerrotaan keinoista, joilla alan ammattilaiset voivat auttaa ukrainalaisia.
Kuva:
Unsplash/Max Kukurudziak
Marketing Finland julkaisi verkkosivuston, joka tarjoaa tärkeää tietoa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille Ukrainan kriisistä

Markkinointia ja viestintää tekevien yritysten sekä alan palvelutarjoajien liike ja ammattimedia Marketing Finland on julkaissut apuaukrainaan.fi-sivuston, joka antaa tärkeää tietoa markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisille Ukrainan kriisistä.

Sivustolla annetaan tietoa siitä, miten alan ammattilaiset voivat auttaa ukrainalaisia ja huolehtia myös omasta turvallisuudestaan. Sivustolla on muun muassa ohjeita viestintään ja kyberturvallisuudesta huolehtimiseen. Lisäksi sivustolla on listattu keinoja, miten markkinoinnin ja viestinnän toimistot sekä mainostajat voivat auttaa.

Marketing Finland julkaisi aiemmin tällä viikolla suomalaisten vaikuttajayhteisöjen kanssa vinkit siihen, kuinka viestiä vastuullisesti Ukrainan sodasta. Järjestö lähetti myös kattojärjestöilleen vetoomuksen katkaista suhteensa venäläisiin toimijoihin. International Communications Consultancy Organisation (ICCO) ilmoitti ensimmäisenä lakkauttavansa venäläisen jäsenjärjestönsä AKOSin jäsenyyden toistaiseksi. Myöhemmin venäläisten jäsenten erottamisesta päätti myös European Association of Communications Agencies (EACA), joka erotti samalla Valko-Venäjän järjestön.

Kattojärjestöistä World Federation of Advertisers (WFA) on ainoa, jonka venäläinen jäsenjärjestö edistää vain länsimaisia brändejä, ja tästä syystä WFA ei irtisanonut venäläisten jäsenyyttä.

Lue myös:

Marketing Finlandin ukrainalainen sisarjärjestö pyytää apua suomalaisilta markkinoinnin ja viestinnän ammattilaisilta

Seuraa MarkkinointiUutisia sosiaalisessa mediassa ja saat tuoreet uutiset helposti feediisi.

Lisää luettavaa